dabear Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Heysann, jeg har kommet borti et problem. Jeg er til en kamerat, og jeg installerte igår ubuntu breezy. Da jeg skulle starte opp, kom jeg ikke forbi stadiet "calculating module dependencies", så idag installerte jeg det på nytt. Nå skjer nøyaktig det samme, og jeg har ingen aning hvordan jeg skal fikse dette. Prøver jeg valget "rescue mode" i grub, kommer det masse tekst, før den stopper opp på: snd-hda-intel:can't be loaded missing kernel or user mode driver snd-hda-intel ignoring pci display device 01:00.0 ignoring pci display device 01:00.1 Jeg trenger særiøst hjelp. Hva skal jeg gjøre for å fikse dette? Jeg kommer altså ikke inn i ubuntu i det heletatt. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Heisann. Er det noen som kan svare meg på dette? Jeg kan slenge med et screenshot av hvordan partisjonene er, de som er ringa rundt tilhører ubuntu. Endret 28. januar 2006 av dabear Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 etter et søk på ubuntuforums fant jeg denne tråden her: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=87406 nå har jeg ikke satt meg inn i problemet så vet ikke hvordan du skal løse det, men ser ut som et problem med lydkortet. jeg ville prøvd å disable allt som hadde med lyd å gjøre i BIOS, for å se om ubuntu starter da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå