Gå til innhold

Noen som har prøvd kvisemiddelet "Roaccutan"?

SacrefiZer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker det nå. Ventet noe innihelvete med bivirkninger men alt jeg merker er tørr hud, tørre lepper, kanskje bittelitt tørre øyne og litt vond rygg. Få i deg mye omega 3 hvis du skal bruke det. Men du må innstille deg på 4-6 alkoholfrie måneder. Disse medisinene er ganske hardhendte med leveren, så alkohol kan få katastrofale følger. Dessuten koster det en formue, 1200kr for 50 tabletter, jeg tar 3 om dagen. Men du kan søke om støtte fra staten, jeg får dekket 990% av alt over 1900kr.

Vet ikke hva du mener med litt kviser. Har du 3 stk i fjeset kan du bare glemme det, da har du ikke noe å klage over heller. Men det avgjør hudlegen. Stikk til legen din og han vil sende deg videre hvis det er behov for det. Spør legen.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Brukte Roaccutan for noen år siden og det tok knekken på kvisene mine. Som Stakan nevner så må du regne med tørr hud og tørre lepper, men for min del så var det meget tørr hud og tørre lepper. Kunne dra løs hudflak på hånden og tror jeg brukte 1 lypsyl om dagen. Måtte kjøpe spesialfuktighetskrem så ikke nevene mine skulle tørke bort.

Listen over bivirkninger er temmelig lang, men jeg la kun merke til tørr hud. Tror du må ha prøvd det meste utenom Roaccutan før du får resept på det, er ganske kraftige saker kan man si. Nå er i grunn en ganske god tid å bruke Roaccutan siden man helst ikke skal oppholde seg i sollys under kuren. Bør nevne at jeg bor i Tromsø så her må det jo være ypperlige Roaccutantider :)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt kyssesyken, og siden den her tar på leveren så vet jeg ikke om doktoren komer til å skrive ut til meg..

Men Stakan: Hvordan går det med kvisene nå da? Blir det bedre? Virker det?

Mvh. SacrefiZer

5481328[/snapback]

Jeg har bare brukt det i 1mnd, 5 mnd igjen. Sies det kan ta 4mnd før det skjer noe spesiellt, men jeg synes jeg er blitt litt bedre i fjeset og kanskje litt på kroppen. For min del er det absolutt verdt bivirkningene og rusfri russetid hvis jeg blir kvitt kvisene :) Hvis det virkelig plager deg så kom deg til legen og snakk med han om det. Men det er ikke sikkert du får Roaccutan med engang hvis det er første gang du går til legen.

Men lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

brukte det før. hjalp ikke meg noe særlig, annet ved at jeg mista rundt 10 kilo pga manglende matlyst og ekstremt kvalme. måtte stoppe tilslutt når den der BMI'en min var nede på 18

Lenke til kommentar

Brukte Roaccutan i et halvt år. Etter at jeg slutta med det har jeg ikke fått noe kviser i det hele tatt, knapt. Er så fuckings hærlig :D. Var akkurat i tide, så jeg slapp å få sånne arr.

Dog, blei drittørr på leppene, og pga. tørre slimhinner (en annen bivirkning) blødde jeg neseblod en gang i måneden eller noe :D

Du må kontakte en hudlege, og må helst ha prøvd andre kurer først, slik at de er sikre på at du ikke tar noe som er for sterkt, for Roaccutan er farlige saker. Dog, hudlegen min sa at de andre kurene bare var pjatt, og at kvisene måtte bort fort, da de begynte på arrdannelse.

So løp til en hudlege. Anbefaler dette altså.

Lenke til kommentar
Jeg bruker det nå. Ventet noe innihelvete med bivirkninger men alt jeg merker er tørr hud, tørre lepper, kanskje bittelitt tørre øyne og litt vond rygg. Få i deg mye omega 3 hvis du skal bruke det. Men du må innstille deg på 4-6 alkoholfrie måneder. Disse medisinene er ganske hardhendte med leveren, så alkohol kan få katastrofale følger. Dessuten koster det en formue, 1200kr for 50 tabletter, jeg tar 3 om dagen. Men du kan søke om støtte fra staten, jeg får dekket 990% av alt over 1900kr.

Vet ikke hva du mener med litt kviser. Har du 3 stk i fjeset kan du bare glemme det, da har du ikke noe å klage over heller. Men det avgjør hudlegen. Stikk til legen din og han vil sende deg videre hvis det er behov for det. Spør legen.

5481243[/snapback]

Bivirkningene du nevner, tørr hud, tørre lepper og vondet i ryggen, er særdeles vanlig. Som du også sier medisinene er dyre, og Stakan sier han får dekket 990% av alt som er over 1900kr av staten, "alle" som er så ille rammet at Roaccutan er nødvendig så mye i støtte fra staten. Roaccutan tørker ut slimhinnene, derfor blir så tørr på hud og lepper. I og med at slimhinnene blir tørket ut kan man også for begynne å blø neseblod, ofte og mye. Dette kan forhindres ved at man smører seg i nesen.

Jeg sier også snakk med legen din.

Lenke til kommentar

Roaccutan funker helt utmerket.

Brukte det i tre-fire månder i fjord, kvittet meg med alle kvisene. :w00t: Var uheldigvis litt for sent ute med å gå til legen, så arr har jeg plenty av. Når det gjeder bivirkninger så var det eneste jeg merket tørre lepper. Var egentlig ganske nervøs etter å ha lest opplysningsvedlegget som fulgte med: dobbeltsidig A4 ark med tett skrift størrelse 5, hvorav mesteparten var bivirkninger. De mest alvorlige var bl.a. leversvikt, depresjoner og selvmordstanker.

Hvis du har leveren til det så er roaccutan den beste kvise-killeren på markedet.. (forutenom komplett hudtransplantasjon :!: ) Og det beste er at mesteparten blir betalt av staten hvis du søker om sånn støttegreie.

roaccutan ftw!

Lenke til kommentar
Body Mass Index, er den under 20 så er man undervektig.

5482414[/snapback]

BMI på under 18,5 = undervektig.

BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt.

BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig.

BMI på 30 og over = fedme.

BMI på 35 - 39,9 = fedme, klasse II.

BMI på 40 og over = fedme, klasse III (ekstrem fedme).

Var vel kanskje litt OT, men...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

vet ikke om dette har med Roaccutan å gjøre, men var en god del deprimert når jeg gikk på det (har oppsøkt hjelp ja). leste nå at det var en mulig bivirkining..

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...