Gå til innhold

Verdi på P3 1Ghz og hk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp et brukt socket 462 system. Det bør være mulig å finne slikt med CPU til 500-600,-

Forskjellen er enorm på SD-RAM og DDR-SDRAM, + at det er mye høyere Front Side Bus på socket 462. 1 giga RAM koster jo ned mot 700 kroner for tiden.

5509219[/snapback]

 

Noe enormt er de ikke, så det så, kommer litt an på andre ting også..

Lenke til kommentar
Ja men f***, klokka er jo snart 2 :whistle:

Men jeg får håpe 1Ghz blir en del bedre enn den 500Mhz'en jeg har nå, ikke kjekt med server som restartes hver 40'ene dag.

5483395[/snapback]

 

Det er vel ikke sikkert at du slipper restartingen alikevel. Spørs om ikke XP må ta skylden for at du må starte ting på nytt etter 40 dager og ikke prosessoren.

 

Har en P3 500 som har stått og gått siden i vår. Kjører linux på den. Bruker den som fil/ftp/web/print-server, router og brannmur Den har gått ned et par ganger etter nyttår grunnet strømbrudd. Ellers så restartes bare servicer som oppdateres.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Ja men f***, klokka er jo snart 2 :whistle:

Men jeg får håpe 1Ghz blir en del bedre enn den 500Mhz'en jeg har nå, ikke kjekt med server som restartes hver 40'ene dag.

5483395[/snapback]

 

Det er vel ikke sikkert at du slipper restartingen alikevel. Spørs om ikke XP må ta skylden for at du må starte ting på nytt etter 40 dager og ikke prosessoren.

 

Har en P3 500 som har stått og gått siden i vår. Kjører linux på den. Bruker den som fil/ftp/web/print-server, router og brannmur Den har gått ned et par ganger etter nyttår grunnet strømbrudd. Ellers så restartes bare servicer som oppdateres.

 

Ørjan...

5511008[/snapback]

 

mhm. har hatt brannmur (P3)oppe og gå 24\7 med Freebsd, kun dåtte ned pga strøm. ..hehe..xp er aldri å anbefale til server uansett...ta å installer linux og lær deg å bruke det..eller skaff deg 2000 server eller 2003 server..altså linux er beste alternativet

Lenke til kommentar

Vet at winxp ikke er å anbefale til server, men jeg har hatt linux på den før, da var den 100% stabil og restartet aldri, men det ble for stress for meg som kan lite om linux, en venn som måtte styre å forandre på alt over nettet.

 

Får håpe jeg slipper og restarte hver 40dag, er ihvertfall sånn nå at plutselig så restarter maskinen seg automatisk. Men det er litt rart fordi det er nokk ram, og cpuen står maks på 30% når den kjører...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...