Gå til innhold

Verdi på P3 1Ghz og hk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
visst du finner riktige personen, så får du sikkert noke rundt det der..kanskje meir. PIII 1ghz er meget gode cpuer =) bra greier til brannmur og slikt =)

5481113[/snapback]

En p3 1Ghz prosessor er jo ikke så mye, å de er ganske gamle, + eg gammelt hovedkort.. Hm trodde ikke det var så mye verdi i det :p mn ok

Lenke til kommentar

For min del hadde det vært helt avgjørende om jeg fikk tak i billig brukt-RAM til denne kombinasjonen, for det å kjøpe ny SDRAM rettferdiggjør ikke en slik "billig" oppgradering. Med SDRAM snakker man lett dobbel pris av DDR SDRAM. Men uansett, med en P3 1GHz 512MB SDRAM (hvis man får det til en OK pris) og et slapt AGP-skjermkort vil kunne klare å dra XP helt ypperlig, og klare spill helt greit også.

Min mors gamle Dell har P3 1GHz, 256MB RAM og et gammelt GeForce MX 32MB-skjermkort. Her blir CS 1.6 noe tungt, men det går faktisk rundt.

Edit: Og for å støtte Smirnoff, vil et billig Socket 754-system gi myye mer for pengene.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
For min del hadde det vært helt avgjørende om jeg fikk tak i billig brukt-RAM til denne kombinasjonen, for det å kjøpe ny SDRAM rettferdiggjør ikke en slik "billig" oppgradering. Med SDRAM snakker man lett dobbel pris av DDR SDRAM. Men uansett, med en P3 1GHz 512MB SDRAM (hvis man får det til en OK pris) og et slapt AGP-skjermkort vil kunne klare å dra XP helt ypperlig, og klare spill helt greit også.

Min mors gamle Dell har P3 1GHz, 256MB RAM og et gammelt GeForce MX 32MB-skjermkort. Her blir CS 1.6 noe tungt, men det går faktisk rundt.

Edit: Og for å støtte Smirnoff, vil et billig Socket 754-system gi myye mer for pengene.

5483281[/snapback]

Jeg har skjermkort, psu og ca 20 SDRAM brikker.

Eneste jeg trenger er cpu og hk til ca 4-500kr :p

Å det har jeg skaffa meg nå.

Skal kun brukes til filserver, cs server, vt server, dc hub, http og ftp osv :)

Har en maskin på 500mhz som driver dette nå, å den restartes etter ca 40dager.

Kjører xp på den, orker ikke linux når jeg skal det skal brukes til filserver osv :p

Men jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på 500Mhz og 1Ghz, når det gjelder Xp...

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

Har en maskin på 500Ghz som driver dette nå, å den restartes etter ca 40dager.

Kjører xp på den, orker ikke linux når jeg skal det skal brukes til filserver osv :p

Men jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på 500Mhz og 1Ghz, når det gjelder Xp...

5483373[/snapback]

500Ghz... det må man si :p

Men en 1Ghz maskin skulle duge fin fint som en server med xp instalert

Endret av Amriden
Lenke til kommentar

Har en maskin på 500Ghz som driver dette nå, å den restartes etter ca 40dager.

5483373[/snapback]

500Ghz... det må man si :p

Men en 1Ghz maskin skulle duge fin fint som en server med xp instalert

5483387[/snapback]

Ja men f***, klokka er jo snart 2 :whistle:

Men jeg får håpe 1Ghz blir en del bedre enn den 500Mhz'en jeg har nå, ikke kjekt med server som restartes hver 40'ene dag.

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

du vil merke bra forskjell :p eit lan eg er med å arrangerer vi har 2 Prolianter med 2 1ghz P3 og SCSI:P drar jo faktisk meeeget bra =)

litt OT kanskje, menne visst du går over til linux, så vil du få litt bedre ytelse. er relativt ny til linux, menne eg har lært meg litt i det siste. da eg installerte BF2 server, web server, sftp, hadde forum på den.. lærer fort =) finner mange tutorials på nette =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...