Gå til innhold

Hvor i norge kan man kjøpe pins?

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage strømforsyningen min moduler, tenkte å bruke vanlige molex kontakter.

Så da lurer jeg på hvor i all verden man får kjøpt pins til 4pins molex kontakter, og atx hvis det er mulig.

Linker:

Molex 4pin Female Pins

Molex 4pin Male Pins

Så ha jeg funnet ut at det som er mest vanskelig å få tak i er hun og han pins til ATX kontakten, så da tror jeg løsningen er å kjøpe en ATX forlenger

Men problemet her er at jeg bare finner 20pins forlenger, ikke 24pins forlenger. Er det noen som har bedre løsninger?

Men det er vel mulig å bare ta "hun" molex pins fra en gamel psu, og så kan det hende jeg har nok 3-4 pins adaptere jeg kan ta "han" molex pins fra. Så da er vel problemet hvor jeg skal på en 24pins forlenger.

Men det hadde vært kjekt å vite hvor jeg skulle finne hun/han molex pins. og hun/han atx/p4/pci-e pins

Foresten finnes det hun pci-e kontakter? og hun p4 kontakter? eller er det mulig å bruke en vanlig 4pins molex kontakt siden det bare er 4 ledninger i en p4 kontakt?

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller på hammar.no, og på netshop skal de ha ATX kontakter

5483576[/snapback]

På hammar har du bare "hun" molex pins og de mangler "han" moles pins og "hun" ATX pins og på netshop har du bare 24-20pins, 20-24pins og 20-20pins ATX forlenger og ikke 24-24pins ATX forlenger som jeg er ute etter

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Du finner det meste av elektroniske duppeditter på www.elfa.se

Gå dit og søk på 44-189-51

Da vil u komme rett til siden du leter etter.

space

5483542[/snapback]

Nå har jeg søk som en tulling på søk og avansert søk uten hel :( Og fortsatt ingen treff :cry:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar på mailen jeg sendte til hammar.no

De sa at du skulle ta inn "han" molex pins, 3pins (vifte) "hun" pins og kanskje "hun" atx pins

Så har jeg oppdaget en 15cm 24pins atx forlenger men den kostet tros alt 100kr og var kun 15 cm da :( . Så hvis jeg kjøper den derfra så blir det mye lodding da :ermm:

Så er det noen som vet hvor man finner en pci-e forlenger da?

*sende mail til webshops og høre om flere tar inn pins*

Lenke til kommentar

5483576[/snapback]

På hammar har du bare "hun" molex pins og de mangler "han" moles pins og "hun" ATX pins og på netshop har du bare 24-20pins, 20-24pins og 20-20pins ATX forlenger og ikke 24-24pins ATX forlenger som jeg er ute etter

5483599[/snapback]

Hva med å kjøpe kontakter med ledning fra hammar og kjøpe selve kontaktene(uten leding) på netshop?

Lenke til kommentar

5483576[/snapback]

5483599[/snapback]

Hva med å kjøpe kontakter med ledning fra hammar og kjøpe selve kontaktene(uten leding) på netshop?

5485206[/snapback]

Vel, det er jo mulig. men det blir alt for mye unødvendig porto da.

Men hvis jeg ikke kjøper pins så kan jeg se om det er mulig å ta pins fra gamle strømforsyninger og noe ala' 3 til 4pins adaptere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...