Gå til innhold

Applaus til Komplett for superrask service!


Anbefalte innlegg

Fredag kveld monterte jeg et waterchill vannkjølingssett på min kjære PC (CPU/NB/GPU) og som den forsiktige person jeg er, lot jeg pumpen gå hele natten igjennom, for å sjekke at alt var tett. Dagen etter summet dete hele fint avgårde, uten så mye som en dråpe på andre steder enn den skulle være. So far so good.

 

Litt stresstesting av maskinen på lørdagen skapte imidlertid et lite skår i gleden. Selv moderat overklokking fikk maskinen til å knele, og da jeg åpnet den var det meste driiiitvarmt. Grunnen, fant jeg ut, var at jeg hadde fulgt anbefalt lay-out og hadde installert radiatoren nede ved luftinntaket foran, noe som fører til at luften varmes opp før den føres videre inn i kabinettet. Ikke videre smart, tenkte jeg, og flyttet den bak til "eksosen" istedet. Jeg startet opp igjen - og kom rett inn i BIOS autobackup'prosedyren. Hva i f***? Nuvel, den ser ut til å vite hva den gjør, tenkte jeg, og lot maskinen holde på. reboot, og... Samme leksa om igjen. Nå begynner jeg å ane mose i uglene. Jeg skrur av hele greia, rebooter og får svart skjerm. Svart skjerm får jeg hver eneste gang, med unntak av noen små glimt av POST innimellom, før skjermen atter blir svart. Jeg konkluderer at jeg enten har sølt en dråpe der jeg ikke burde ha sølt (Waterchill-settet er ikke akkurat imponerende tett, kan du si), eller at jeg har svidd en krets på annen måte. Jeg er imidlertid temmelig sikker på at det er kun hovedkortet som er gåent, for da jeg testet med et annet grafikkort, var skjermen like svart som før. Lørdag kveld lar jeg pubtur være pubtur og setter meg ned og bestiller nytt hovedkort fra Komplett, samt en ny harddisk (slik at jeg kan installere OS uten å slette noe på de diskene jeg har fra før) og ymse annet plukk. Jeg bestiller raskeste sendemåte, og sender for sikkerhets skyld også en liten mail til Komplett der jeg forklarer at PCen min er død, og at det haster med å få reservedelene hit.

 

Og vettu hva? I dag (søndag ettermiddag) står ordren som "sendt" på sidene deres!

 

Kan ikke annet enn å gi Komplett en stjerne i boken for dette (evt slette den skrapen i lakken de fikk da de var vanskelige å ha med å gjøre ang returen av det defekte Gainward 6800LE-kortet jeg kjøpte)!

 

Forøvrig har jeg nå greid å få liv i maskinen igjen, men jeg tror jeg vil beholde sakene likevel jeg. Hvem vet om maskinen starter på neste forsøk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedriftspakke ekspress over natten. Men det stod noe om ingen utlevering lørdager, noe jeg tolket dithen at det ikke var noen aktivitet på søndager heller.

 

Forøvrig døde burken igjen, midt i en viktig mail, og den nekter nå å POSTe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...