Gå til innhold

Brudd på headset kabel: er det mulig og fikse?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et nytt headset. men med katter i huset pleier kabelen og møte slutten på livet innen 2 uker-.- så jeg lurer på om det er sted jeg kan sende in headsettet mitt så det kan fikses?

Hvis det finnes en enkel måte så hadde det vært greit og vite=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som du vet hvor bruddet er, så da slipper du å lete. På de headsettene jeg har fikset tidligere har det ikke vært noe problem å se forskjell på lederne, enten fordi de er fargekodet, eller fordi de har andre fysiske forskjeller.

1. Fjern isolasjon rundt bruddstedet.

2. hvis du har tilgang på loddebolt som passer til finelektronikk (tynn spiss og lav effekt) og svært tynt loddetinn, er det ikke noe problem å lodde hver enkelt leder. I motsatt tilfelle må du nøye deg med å tvinne dem, og ha litt lim rundt tvinninga (hver leder for seg, ikke sammen) for at det skal holde. Bruk da et lim som ikke er avhengig av at to flater presses sammen for å tørke. Araldit eller annet tokomponentlim er bra til det meste.

3. På bensisnstasjon for du kjøpt elektroteip/isolasjonsteip. Denne bruker du først rundt hver enkelt leder for å isolere dem fra hverandre, deretter rundt begge samtidig som en ytre isloasjon.

Nå skal du ha lyd igjen:)

Lenke til kommentar

Vil absolutt anbefale deg å handle en loddebolt. Kan være kjekk å ha siden, og den. Og så er det et fint sjekketriks- "Vil du være med meg hjem og se på loddebolten min" slår alltid an.

Kjører du på med litt krympestrømpe, blir skjøten veldig fin.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt kabelsko\skøyt enda. Ein liten type tar ikkje så stor plass. Du avisolerer kvar ende så langt som du må ha, trer dei inn i skøyten og presser.

Eg tar den enkle metoden med tvinning og elektrotape som stort sett fungerer greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...