GoUrmet Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg kjøpte meg et nytt headset. men med katter i huset pleier kabelen og møte slutten på livet innen 2 uker-.- så jeg lurer på om det er sted jeg kan sende in headsettet mitt så det kan fikses? Hvis det finnes en enkel måte så hadde det vært greit og vite=) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hvor har kabelen gått av? Dette skal ikke være vanskelig å fikse, bare du kobler riktige ledere sammen. Lenke til kommentar
GoUrmet Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Kabelen har "sprukket" i midten av kabelen ca. Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 som efikkan, bare på en mer detaljert måte. fjern litt av isolasjonen, tvinn riktige leder sammen. men om det finnes en isoleringsteip som gjør at du kan teipe over er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Det høres ut som du vet hvor bruddet er, så da slipper du å lete. På de headsettene jeg har fikset tidligere har det ikke vært noe problem å se forskjell på lederne, enten fordi de er fargekodet, eller fordi de har andre fysiske forskjeller. 1. Fjern isolasjon rundt bruddstedet. 2. hvis du har tilgang på loddebolt som passer til finelektronikk (tynn spiss og lav effekt) og svært tynt loddetinn, er det ikke noe problem å lodde hver enkelt leder. I motsatt tilfelle må du nøye deg med å tvinne dem, og ha litt lim rundt tvinninga (hver leder for seg, ikke sammen) for at det skal holde. Bruk da et lim som ikke er avhengig av at to flater presses sammen for å tørke. Araldit eller annet tokomponentlim er bra til det meste. 3. På bensisnstasjon for du kjøpt elektroteip/isolasjonsteip. Denne bruker du først rundt hver enkelt leder for å isolere dem fra hverandre, deretter rundt begge samtidig som en ytre isloasjon. Nå skal du ha lyd igjen:) Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Clas Ohlsson har loddepenner fra 98 kr og oppover. http://www.clasohlson.no/ -> Verktøy og maskiner --> Lodding og sveising ---> Loddeverktøy Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Vil absolutt anbefale deg å handle en loddebolt. Kan være kjekk å ha siden, og den. Og så er det et fint sjekketriks- "Vil du være med meg hjem og se på loddebolten min" slår alltid an. Kjører du på med litt krympestrømpe, blir skjøten veldig fin. Endret 24. januar 2006 av CastorFiber Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Har du Sennheiser, kan du bytte hele kablen uten problemer. Sennheiser "replacement cable". Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ingen som har nevnt kabelsko\skøyt enda. Ein liten type tar ikkje så stor plass. Du avisolerer kvar ende så langt som du må ha, trer dei inn i skøyten og presser. Eg tar den enkle metoden med tvinning og elektrotape som stort sett fungerer greit. Lenke til kommentar
GoUrmet Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Tusen takk for hjelpen=) nå funker det igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå