xcv Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei, jeg har lest litt rundt for å lære meg litt om overklokking, men jeg lurer på hva det har å si for ytelsen på systemet mitt å kjøre RAM-en på 5:4 i steden for 1:1? Jeg har AMD Athlon 64 3000+ (Venice) og OCZ Dual Channel Performance PC-3200 2048MB (2*1GB) Jeg tenkte jeg skulle overklokke CPU-en til f.eks. 250*9 å så kjøre RAM-en i 5:4, eller så hadde jeg tenkt til å klokke CPU-en til 225*9 å sette RAM-en i 1:1 (tror nok at RAM-en greier såpass overklokking, eller?) Jeg bruker PC-en til en del designing i Photoshop og illustrator og dessuten en del spilling (BF2). Det viktigste for meg er at jeg får bedre ytelse enn kammeraten min som har AMD Athlon 64 3200+ Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det viktigste for meg er at jeg får bedre ytelse enn kammeraten min som har AMD Athlon 64 3200+ 5480729[/snapback] hehe, kjenner den følelsen ja Er alltid om å gjøre å ha raskest PC i "gata" lissom Anyway så er det vel egentlig bare å føle seg fram litt. Hvis du kjører noen benchmarks og stresstester så finner du jo fort ut beste kombinasjonen. Det er ikke alltid det lønner seg å ha minne og CPU asynkront. Dessuten hvis du har 250 så blir jo minne ditt til å kjøre på en effektiv frekvens på 400Mhz så da er jo det uklokket egentlig. Men hvis du kjører 225 og 1:1 så blir det til at det kjører på 450, det har jo ganske slakke timings så burde vel egentlig klare det. Men som sagt, er bare å prøve seg fram. Lenke til kommentar
xcv Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg får da bare prøve meg litt frem da. Har hørt om folk som har fått akkurat samma minnebrikker som meg opp i 490Mhz med standard timings, så alt er mulig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå