XevS- Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Skulle teste en XP 1800+ på hovedkortet, og den ville starte, men fikk ikke bilde på skjermen og den viste 0-0-0-0 på d-led (rød, rød, rød, rød). Har noen tips om hva som kan være problemet? Jeg vet også at 0-0-0-0 på d-led vil si at enten er prosessoren skadet eller ikke skikkelig installert. [ Denne Melding var redigert av: XevS- på 2002-09-12 19:27 ] Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 hmm, kan du prøve å forklare litt bedre? jeg kjønner ikke helt hva du mener... :smile: Lenke til kommentar
XevS- Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Det som er problemet er at pc'n ikke vil starte. Det Jeg er nødt til å trykke knappen bak på strømforskyningen av og på, så må jeg trykke on/off knappen på framsiden av kabinettet, for å få litt strøm til hovedkortet. Strømmen varer i ca 2 sek, og slår seg av og på. Det som er problemet er at pc'n ikke vil starte, men det er ingenting som ser feil ut.. Hva kan dette være? [ Denne Melding var redigert av: XevS- på 2002-09-12 19:42 ] Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Jeg fikk tilsvarende problem da jeg skulle installere en Duron 1.1GHz på det samme type hovedkortet. I følge forumet på MSI, så var det en biosbug, som gjør at maskinen ikke kan kaldstarte med de nye proessorene. Løsningen var å slå på maskinen, deretter trykke reset knappen (hver gang du kaldstarter). Ellers har den ingen tegn til stabilitetsproblemer når den er først i gang. Du får prøve det, og se om du kommer noen vei. Lenke til kommentar
XevS- Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Takk! Der reddet du dagen for meg Ardie! Hadde en Duron 900 som ikke ville starte. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Bare hyggelig. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå