_Adler_ Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei! Broren min trenger en stillegående skjermkortkjøler til sitt nyinnkjøpte skjermkort: Asus Nvidia 7800 GT. Den som følger med er alt for bråkete, 54.3 dB i følge det jeg har lest på nettet! Det eneste kravet er at den skal være stillegående og kjøle godt, siden han skal overklokke skjermkortet etterhvert. Maks. 30 db! Alt av komponenter som lager lyd i pc'en holder et støynivå på under 20 db (hver). Det hadde vært greit å ha en skjermkortkjøler som holder noenlunde samme støyniva. Pris spiller ingen rolle, ikke vannkjøling. Gjerne en som har passiv kjøling kombinert med luftkjøling. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Du har vel i hovedsak to alternativer til kjøling av det kortet. Zalman VF-700 Cu: Pris rundt 250,- Kjøler bra, lavt støynivå NV Silencer 5 Rev 3: Pris rundt 220,- Kjøler vissnok ganske bra, OK støynivå, kvitter seg med den varme luften skjermkortet skaper med en gang. Fint om noen flere kommer med meninger samt informasjon om dette. Tror nok jeg kanskje ville tatt Silencern Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Har du god luftgjennom gang i kabinettet? Vis du har det, kan du bruke passiv kjøler. Det er iallefall min plan ^^ Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Han har et Lian Li PC75USB fulltower/bigtower kabinett og 6 80 mm MIST vifter. 4 bak: 2 horisonalt helt oppe på baksiden (over strømforsyningen), disse blåser luft ut av kabinettet. 2 lodrett ca. på midten av baksiden (disse blåser innover), i tillegg til 2 helt nede på framsiden (disse blåser innover). Han har i tillegg en Hiper strømforsyning og en TT Big Typhoon prosessorkjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå