Gå til innhold

Utstyrsendring på Privat+?

Anbefalte innlegg

Jeg og fattern pleier å benytte oss av tilbdet om utstyrsendring etter endt bindingstid så vi kjøper ny telefon til en av oss hvert år. I fjor høst kjøpte fattern mobil, mens jeg har min ett og et halvt år gamle 6600 enda. Problemet er at min har gått istykker og jeg må ha ny. Jeg så en gammel tråd der noen visste når man kunne foreta utstyrsendring på bedriftsabonnement etter 15 mnd når bindingstiden var 18 mnd, men åssen er dette for privat+ som har 12 mnd bindingstid?

En annen ting jeg oppdaget på telenor sine kundeservice sider var at det kostet visstnok 600 kr for å bryte operatørlåsen, men gjelder dette også bindingstiden? Også at det avtok med 40 kr pr. mnd fra bindigstiden startet. Vil det da si at hvis jeg betaler de pengene (600 - 6*40=360 kr) for å bryte operatørlåsen kan jeg foreta en ny utstyrsendring selv om det er et halvt år igjen av bindingstiden?

Grunnen til at jeg spør er at jeg fortsatt bruker ring kontant på telefonen ettersom jeg nesten aldri ringer og omtrent bare sender meldinger.

Kunne det lønnt seg å bryte bindingen på pappa sin telefon, slik at jeg kan foreta en utstyrsendring og få tak i en subsidert telefon, eller kunne jeg likesågodt kjøpe en subsidiert og tegne et abonnement på meg selv?

Det som er kjedelig er at de fleste abonnementstypene som følger med subsidierte telefoner koster mer i månedsavgift enn hva jeg bruker å ringe/sende sms for på en måned :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
800 spenn da... :p da blir en usubsidiert tlf nesten billigere hehe...

5482587[/snapback]

Privat+ substierer ikke lenger telefoner, da FRI 60 abonnementet har tatt over og privat+ er i ferd med å utfases. Det er riktig det som står ovenfor med gebyrer ved bryting av avtaletid for de som bindte abonnementet sitt før fri60 abonnementene kom inn i bildet. Her er den nye bindingsavtalen:

Denne Avtale gjelder mellom Telenor Mobil og Kunden. Avtalen regulerer Kundens mulighet til å si opp eller bytte abonnement.

Følgende vilkår gjelder binding inngått på abonnementene Fri60, Fri120, Privat + og djuice nonstop:

- Avtalen har en varighet på 12 - tolv - måneder fra avtaleinngåelsen (Avtaleperioden). For øvrig gjelder Telenor Mobils generelle abonnementsvilkår. Ved oppsigelse eller avtalebrudd må Kunden betale oppsigelsesgebyr til Telenor Mobil. Oppsigelsesgebyret som Kunden må betale ved oppsigelse eller avtalebrudd er 1000- ett tusen - kroner. Dette beløpet reduseres med 65 - sekstifem - kroner pr måned i Avtaleperioden.

Følgende vilkår gjelder binding inngått på abonnementene Privat, Fri20 og djuice magnum:

- Avtalen har en varighet på 12 - tolv - måneder fra avtaleinngåelsen (Avtaleperioden). For øvrig gjelder Telenor Mobils generelle abonnementsvilkår. Ved oppsigelse eller avtalebrudd må Kunden betale oppsigelsesgebyr til Telenor Mobil. Oppsigelsesgebyret som Kunden må betale ved oppsigelse eller avtalebrudd er 500 – fem hundre - kroner. Dette beløpet reduseres med 25 - tjuefem - kroner pr måned i Avtaleperioden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...