ThaEagle Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei! Har en Amd athlon 64 3500+ windows, med xp pro. Problemet komm for 2dager siden da jeg var midt inne i en film, plutselig hengte skjermbildet seg opp og alt var totalt "klikk". Oppgavebehandling komm ikke fram da jeg trykte Ctrl+Alt+delete, så jeg måtte bare restarte pc'en. da jeg slo på pc'en igjen var skjermen svart, altså den slo seg ikke på den bare står i powersaving. pc'en starter men skjermen står bare i stand By. jeg har prøvd med flere skjermer for å være sikker på at det ikke det er skjermen min det er noe galt med. Noen som kan hjelpe? Ps. har prøvd både bios og sikkerhetsmodu, ingen av demm funker. Håper virkelig det er noen som kan hjelpe, på forhånd takk.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei og velkommen til forumet! Kommer det ikke skjermbilde i det hele tatt? Prøv clear cmos: slå av maskina, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, slå på maskina og prøv igjen. Lenke til kommentar
ThaEagle Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Hei og velkommen til forumet! Kommer det ikke skjermbilde i det hele tatt? Prøv clear cmos: slå av maskina, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, slå på maskina og prøv igjen. 5481941[/snapback] Det kommer ikke skjermbilde i hele tatt nei. har aldr tatt batteriet på hovedkortet, er det det som er rundt? isåfal er det bare å ta det ut med en tannpirker elns? Lenke til kommentar
ThaEagle Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Hei og velkommen til forumet! Kommer det ikke skjermbilde i det hele tatt? Prøv clear cmos: slå av maskina, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, slå på maskina og prøv igjen. 5481941[/snapback] jeg har aldri tatt ut batteriet i hovedkortet før, er det det som er rundt? isåfall kan jeg ta det ut med en tannpirker elns? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Tror du skal kunne ta det ut med fingrene dine hvis du er litt "kineser" i de. Tannpirker er ihvertfall ikke sterk nok. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei og velkommen til forumet! Kommer det ikke skjermbilde i det hele tatt? Prøv clear cmos: slå av maskina, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, slå på maskina og prøv igjen. 5481941[/snapback] jeg har aldri tatt ut batteriet i hovedkortet før, er det det som er rundt? isåfall kan jeg ta det ut med en tannpirker elns? 5482416[/snapback] Batteriet på hovedkortet er rundt og ser ut som batteri i klokker. Diameteren er cirka 1,5cm. Det er ofte blankt. Som regel er det en utløsermekanisme også. Lenke til kommentar
ThaEagle Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 hmm... kommer ikke noe lenger med å ta ut batteriet, skjermen er fortsatt svart. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Alle kabler er helt i og? 12v, atxen + 12 v. Sett om du har plugget feil med de kablene som kommer fra kabinettet. Starter pcen eller starter den ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
ThaEagle Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 har sjekka alle kabler(tror jeg) men funker fortsatt ikke=/ selve pc'en ser ut til å gå som ei kule, men det virker som at skjermen ikke skjønner at pc'en starter=/ Lenke til kommentar
tukols Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hvad slags grafikkort har du? Er det innebygd, eller et kort som sitter i pc'en? Hvis kort i pc'en, kjører da vifta på kortet? Vil nå mene at problemet kanskje ligger her. Hilsen tukols Lenke til kommentar
ThaEagle Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 her har du spsifikasjonene: PC-Spesifikasjon Prosessor (CPU) AMD 64 3500+ (2.2Ghz) Minne (RAM) 1024mb Grafikk-kort Asus AX800XL, 256MB Monitor Medion 19'' Lydkort Intigrert Operativsystem XP pro Lenke til kommentar
ThaEagle Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 alle vifter på skjermkortet etc. går som noen klokker=) men det funker ikke nei=/ Lenke til kommentar
tukols Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Kommer det beep lyder når du starter op? Ut over den ene som det pleier å være? Lenke til kommentar
ThaEagle Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 kommer ikke noen "ekstra" lyder nei, alt som normalt Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ta å røsk alt som er av kabler ut og begynn å bygge på nytt. før du plugger i alt av ide, sata kabler så prøver du å starte pcen. Lenke til kommentar
ThaEagle Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 den funker fortsatt ikke:S alle kabler har vert ut og satt inn igjen.. flere forslag? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg lurer fortsatt på dette forslaget om å ta ut batteriet, og sette det inn igjen. Koblet du ut ledningen til strømforsyningen før du tok ut/ satt inn batteriet? Lenke til kommentar
ThaEagle Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 tok ikke ut ledningene til strømforsyningen nei, jeg slo kunn av powerswitchen på strømforskyningen, den bak på maskina. tok ut batteriet i ca 10sec. og satte det inn igjen Lenke til kommentar
reds Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 tok ikke ut ledningene til strømforsyningen nei, jeg slo kunn av powerswitchen på strømforskyningen, den bak på maskina. tok ut batteriet i ca 10sec. og satte det inn igjen 5492569[/snapback] Du må ta ut ledningen , ellers er det bortkastet! Lenke til kommentar
ThaEagle Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 hehe, oki.... vi prøver igjen:P men uten resultat, desverre:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå