Gå til innhold

Gratis GPS prog & Kart til Gps mottaker på Bærbar


exmith2k

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg GPS-mottaker med USB til min bærbare pc.

 

382000_X_2004-07-06_100629.jpg

 

INFO:

GPS-mottaker med 12-kanalers mottager og innebygd antenne samt støtte for WAAS/EGNOS for økt presisjon/nøyaktighet. Med datamaskin og kartprogram (medflg. ikke) kan du enkelt navigere. Kommuniserer med NMEA-0183-protokoll. Med magnet for enkel fastsetting. Egnet til f.eks. bil, båt, fly etc. Vanntett. USB-tilkobling.

 

Noen som vet om et gratis løsning for at jeg kan navigere på kart osv med denne usb mottakeren på min bærbare pc ?

 

Tenkt å prøve dette f.eks i bil osv å måle hastighet osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle til å anbefale deg å prøve gps.no, men ser at du har spurt der også. Jeg tror ikke du finner noe gratis program med kart, men Microsoft Autoroute 2006 bør være bra på PC. Koster omtrent 600 kroner på Komplett.no.

 

nRoute som du fikk tips om på gps.no egner seg ikke. Det er avhengig av at du har et Garmin kartprodukt som f.eks CitySelect, og kan kun brukes mot Garmin sine GPS enheter.

Lenke til kommentar

MapMonkey er et gratis program. Eller...det er en Frontend til programmet Destinator som finnes i en gratis SDK-versjon du kan laste ned på nettet. (f.eks på carputer.no)

 

Gratisversjonen har en begrensning i kartstørrelse (var det 3MB tro?), men denne kan omgås ved å få tak i en annen "DestDLL.dll"-fil enn den medfølgende...

 

MapMonkey er tilpasset bruk i bil, og fungerer utmerket...

 

Edit: hvis du kun er ute etter et program som kun måle hastighet ville jeg tro du fantes flere programmer.

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
MapMonkey er et gratis program. Eller...det er en Frontend til programmet Destinator som finnes i en gratis SDK-versjon du kan laste ned på nettet. (f.eks på carputer.no)

 

Gratisversjonen har en begrensning i kartstørrelse (var det 3MB tro?), men denne kan omgås ved å få tak i en annen "DestDLL.dll"-fil enn den medfølgende...

 

MapMonkey er tilpasset bruk i bil, og fungerer utmerket...

 

Edit: hvis du kun er ute etter et program som kun måle hastighet ville jeg tro du fantes flere programmer.

5488760[/snapback]

Å det programmet kan koble opp mot min gps?

Har prøvd ca 5-10 programmer, og ingen klarer å koble opp mot min gps mottaker som kommuniserer med NMEA-0183-protokoll :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...