Gå til innhold

Reise fra Oslo til Ålesund, hva er billigst?

salah

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg tenkt meg en reise fra Oslo til Ålesund, og lurte på hvilken alternativ som var billigst.

Jeg har allerede sjekka ut togrutene, fra Oslo S koster det meg 1384 kr, dette er da til Åndalsnes, der togsporene slutter.

Så derfor tenkte jeg at det måtte finnes noe som er billigere? Reisetid har ikke stort å si, eller måten, så fremt jeg kommer fram.

Gåtur er ikke et alternativ, hvis noen lurer :p

Takk på forhånd, mvh

pavlion

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En enveisreise med SAS Braathens fra OSL til Ålesund koster fra ca 650 kroner hvis du bestiller i litt god tid. Raskt og enkelt. Tur/Retur fant jeg fra ca 1000 kroner. Fly er nok det mest lønnsomme alternativet både når det gjelder tid og penger.

edit: Du kan få Tur/retur reiser til Ålesund helt ned i 787 kroner hvis du finner de rette avgangene.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar
En enveisreise med SAS Braathens fra OSL til Ålesund koster fra ca 650 kroner hvis du bestiller i litt god tid. Raskt og enkelt. Tur/Retur fant jeg fra ca 1000 kroner. Fly er nok det mest lønnsomme alternativet både når det gjelder tid og penger.

edit: Du kan få Tur/retur reiser til Ålesund helt ned i 787 kroner hvis du finner de rette avgangene.

5480844[/snapback]

det er jo billig!

hva er flytiden egentlig ? ;P kan ikke være lang..

Lenke til kommentar

Hehe, nei haiking eller sykkel er heller ingen alternativ :p

Jeg reiser den 09. april og skal hjem 17. april. Det er vel å bestille i god tid?

Flyturen varer i 55 minutter med Braathens' "Happy" klasse.

Jeg fant ut at flyturen koster meg 1251 kr (Synd jeg ikke får lagt med link).

Noen som vet om noe bedre? Flyturen er jo ikke lang, så det er ikke så viktig med komfort og 1. klasse og slikt :)

Det blir første gang jeg flyr, utenom da jeg flytta til Norge, som nå er 8 år siden.

Endret av pavlion
Lenke til kommentar

Jeg reiser den 09. april og skal hjem 17. april. Det er vel å bestille i god tid?

Noen som vet om noe bedre? Flyturen er jo ikke lang, så det er ikke så viktig med komfort og 1. klasse og slikt :)

Det blir første gang jeg flyr, utenom da jeg flytta til Norge, som nå er 8 år siden.

5481290[/snapback]

Hvis du reiser hjem den 16. eller 18. får du reisen for 1019 kroner, altså 232 kroner mindre. Det billigste er å reise fra 7. april til 16. eller 18. Da koster reisen bare kr 787. Men det avhenger av at du har mulighet til å bytte litt på datoene. God tur!

Lenke til kommentar
trn100: Jepp, det ble jo utrolig billig gitt! Kun 398 kr!

Takker for all hjelp

5482310[/snapback]

Pluss 150 hver vei for togbussen (tror jeg) hvis ingen kommer og plukker deg opp.

Det billigste er vel tog hvis du er heldig. Men det tar noen timer da.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bumper denne tråden jeg.

Skal til å bestille billetter, men jeg finner ingenting til mindre enn 1000 kr.

Noen som kan hjelpe meg å finne en måte å komme meg til Ålesund på?

Drar den 07. april og er hjemme den 16.

Endret av pavlion
Lenke til kommentar

5481290[/snapback]

Finnes ikke 1. klasse i Norge

Lenke til kommentar

5481290[/snapback]

Finnes ikke 1. klasse i Norge

5857263[/snapback]

Joda, det vet jeg, jeg bare ga en dårlig beskrivelse. Mente jo selvsagt at man kunne betale ekstra for kaffe og strømuttak osv :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...