Gå til innhold

Se DVD på PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer litt på åssen jeg skal få bedre kvalitet på DVD filmene mine på pc, for sånn som dem er nå er det helt forferdelig å se på.

Jeg husker tidligere da jeg hadde en gammel 500mhz som hadde MPEG kort og den var faktisk mye mer behagli å se på.

Idag har jeg ikke noe MPEG kort, men Geforce3 kort og Pioneer DVD spiller.

Har MPEG kort mye å si for avspilling av DVD film?

Er det lurt å investere i en slikt kort nå?

Eller er det kanskje også forskjell Software spillerne også?

Dette hadde vært kjempe greit å komme til buns i så hvis noen kan komme med noen tips så tar jeg dem vel imot :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fornøyd med DVD via TV-Ut på Geforce 3 Ti500 kortet mitt. Men så har jo jeg Conexant CX25871, som etter TV-Tool sine tester er den beste Geforce, om ikke generelt beste TV-Ut chip. :grin:

Men samme det. Hadde MPEG kort før jeg også, men er stor fornøyd også uten, selv om jeg har det liggende. :smile:

Lenke til kommentar

Grunnen til at det hakker er som oftest en billig spiller. Sjekk om det finnes noen som hører spesielt godt til kortet ditt. Hvis ikke prøv powerdvd fra cyberlink (er veldig bra), men prøv også noe som heter windvd som skal være bra det også.

Tvtool i bakgrunnen og du kan få det på tv uten skjemmende kanter o.s.v.

Lenke til kommentar

Jeg har XP1700.

Jeg har også prøvd de spillerne Admin'c nevnte ovenfor.

Husk jeg kjører det ikke på tv-skjermen for jeg har en gammel tv som omtrent ikke fungerer, så derfor ønsker jeg å se på filmer på pc.

Og for å nevne det, hakking er ikke noe problem, men det er stygt å se på. Litt uklart og stripete. Vanskelig å forklare men...

Har prøvd alt av innstillinger.

Jeg fant også denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=5&s=pl

Den er litt dyrere enn den jeg nevnte tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...