srnilsen Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Jeg har en IBM ThinkPad som jeg skal bytte hd i. Har skrudd ut alle skruene under, men får den ikke fra hverandre....er det noen triks for å åpne den eller er det bare å "bryte" den frahverandre..? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Du trenger ikke demontere hele dritten for å bytte hd. Den er som regel montert i en slags "skuff", den kan være litt kinkig og finne. En av de skruene du løsnet under er for å låse skuffen, den pleier å skille seg litt ut ifra resten. På min tp-600 er skuffen i venstre hjørne i framkant av maskinen. Det at du ikke får delt maskina kommer av at du skrur den fra hverandre feil vei. Samtlige bærbare jeg har demontert(IBM, Compaq, Toshiba) må demonrteres fra toppen, dvs tastaturet er det første som må av. Og ofte er det noen skikkelige lurium løsninger for å få det til. Lenke til kommentar
srnilsen Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Har ingen manual til den. Finner ingen "kasse" som kan tas ut heller....På høyre siden sitter floppy og cd-rom(over hverandre), ved siden av er det 2 pcmcia porter. Venstre side er det et "hull" hvor batteriet sitter, div utg. for lyd, power-knapp. Ifront sitter det knapper og displat for avspilling av audio-cd. Bak siden sitter det bare div porter. Noen forslag til hvor jeg skal lete..? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 du kan jo prøve å søke etter manual her :smile: Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 har du prøvd under tastaturet? Eller så kan det jo være at det er et eller annet plastdeksel som kan vippes av. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Skru ut de to skruene under front-displayet/cd-avspiller-knappene. Løft dette opp. Her sitter disken, regner jeg med. Dra den ut. Ihvertfall var det slik på en annen Thinkpad jeg hadde en gang i tiden. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Skru ut alle skruene du finner, så skjer det sikkert noe. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Det hadde hjulpet å vite hvem modell du har da er det lettere å finne ut, det er som regel forskjellige løsninger på de ulike modellene fra samme leverandør. Jeg kan ta noen bilder å vise deg hvor den sitter hos meg, men det behøver ikke være likt hos deg. Lenke til kommentar
goggen Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Den 2002-09-13 23:19, tunefish skrev:Skru ut alle skruene du finner, så skjer det sikkert noe. Heheh! Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Blei en haste jobb detta men du skjønner sikkert tegninga. Edit: Messa opp linkene igjen doh.... Når skal jeg lære.... ( banker hodet i skjermen the arctic way ) [ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-09-15 20:52 ] Lenke til kommentar
ElctriX Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Akuratt som en "windows wizard" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå