Gå til innhold

Gizmondo noe å satse på?

capy

Anbefalte innlegg

Gizmondo er vel den konsollen som har fått minst oppmerksomhet når det gjelder de nye bærbare konsollene. Er den noe å satse på? Selv bestilte jeg min idag for rett under tusenlappen. Det er ikke så gale når en tenker på hva en får med.

konsoll med:

spillmuligheter (selvfølgelig)

mp3 avspilling

videoavspilling

Kamera

MMS

SMS

GPS

bluetooth

Windows CE

I pakken fulgte det også med 3 spill.

Er det noen der ute som har erfaringer med Gizmondo? Er det en grei konsoll? Selv regner jeg med selskapet går konkurs i løpet av 2006, da salgstallene ikke har vært som forventet, en del penger har "sporløst forsvunnet", og i den forbindelsen viste det seg at 3 svenske sjefer hadde forbindelser med mafiaen. kanskje dette er siste mulighet til å skaffe seg denne konsollen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo ikke sikkert at firmaet går konken da. Det KAN jo hende at de klarer å få hjulene til å rulle etter å ha forandret litt på salgstaktikken. Prisen er for eksempel en viktig faktor. Da konsollen kostet like mye som en PSP, var det ikke tvil om hva folk ville bruke pengene på. Men nå, bare et halvt år etter korter konsollen flere hundre kroner mindre enn DS. Med tanke på hva konsollen kan gjøre, kan det virke som en helt grei pris. Når jeg har mottatt maskinen skal jeg teste den litt og kanskje komme tilbake med en minitest.

Planene for Gizmondo er å lansere en widescreen versjon med kraftigere cpu, bedre gpu og høyere oppløsning. Det har vel også lakt i kortene at den skal kunne brukes som en mobiltelefon, noe som betyr mikrofon, noe som igjen kan føre til enda flere bruksområder for konsollen. Selv tror jeg pengene til Gizmondo tar slutt før widescreenversjonen er klar, firmaet går konken, og spillutviklingen strander. Men såklart er dette bare spekulasjoner fra min side, og jeg ønsker såklart ikke at noe slikt skjer da jeg selv nettopp har kjøpt konsollen. Det jeg gleder meg mest til er kartprogrammet, mener europakartet skulle koste £190, men det er jeg ikke sikker på. Og så har vi et spill som heter colors, GTA-aktig spill som ser ganske underholdene ut. Slippdatoen på disse godsakene er er vel enda ikke helt klare, så vi får smøre oss med tolmodighet:)

Lenke til kommentar

Det er en del feil i den omtalen. For eksempel er det en haug med spill som enda ikke er kommet ut. For meg virker det som at huggiebearbeatbox, som har skrevet omtalen, ikke har testet konsollen noe serlig. Hva syntes han om kameraet? MMS/SMS-funksjonene? var det enkelt å skrive meldinger på den? og viktigst av alt; hvordan er konsollen å spille på? Har han egentlig testet den som en spillemaskin? Å henvise til en butikk som selger konsollen for 2295,- vil jeg si er lureri, kjør et søk på prisguiden, og du sparer MINST 1000 kroner, for ikke å snakke om at du får med 3 spill, som til sammen koster 850,- på webshoppen huggiebearbeatbox viser til. Linken virker heller ikke da www mangler:) Ellers sier han at:

"Musikk kvaliteten er helt grei, men fikk ikke testet ørepluggene da dem var av meget dårlig kvalitet og fungerte knapt da jeg satt dem i :p "

Betyr det at han testet lydkvaliteten med den interne monohøytaleren? eller på et stereoanlegg eller kanskje noen gode høretelefoner/plugger?

Den testen var rett og slett elendig og burde aldri vært publisert.

OK, nok hakking for nå:) Jeg tenkte jeg skulle lage en skikkelig test av Gizmondo når jeg mottar den, noen som tror det kan være av interesse?

Lenke til kommentar

Da jeg bestilte fra MPX hadde de 4 stk. igjen. Det kan se ut som at de ikke finner lageret sitt igjen, for i ordren min står det nå at de venter maskinen inn på ubestemt tid. datoen flytter de såklart fremover etterhvert som dagene går:) Det kan nok gå en stund før jeg mottar noen gizmondo...

Lenke til kommentar

Ville bare gi beskjed om at Gizmondoen er kommet i hus. Jeg håper å være klar med en test for forumet til helgen igjen. Om noen lurer på noe om konsollen er det bare å spørre. Det kan gjøre testen min bedre, kanskje tilogmed fungere som en liten FAQ.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg synes egentlig at Gizmondo ser utrolig billig ut, ser ut som en elektronisk plastleke - både DS og PSP ser jo så mye stiligere ut. Litt overfladisk, men alikvel :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...