Gå til innhold

Program som flytter aktiveringsnøkkel

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg mener å ha lest om et program eller en måte som gjør at hvis jeg formaterer så slipper jeg å aktivere windows på nytt.

Problemet mitt er at hver gang jeg må formatere så blir ikke cd-key'n min godkjent fordi jeg har formatert PC'n for mange ganger. Dermed må jeg ringe opp til microsoft norge, så får jeg en nøkkel over telefon. Men dette er veldig stressende. Jeg har tenkt å formatere ikveld og lurer på om noen som vet den måten som gjør at jeg flytter aktiveringsnøkkelen?

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wpa.dbl står dbl for "64 bit doubles file"?

Jeg får ikke frem endelsene til fila..

Takk Chevelle.

Edit: Ja fant det ut at det er det. Gikk inn på kontrollpanel -> mappealternativer -> vis -> deaktivere skjul filetternavn for kjente filtyper. :dribble:

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar
Ta en kopi av filen C:Windows\System32\wpa.dbl.

Installer Windows XP på nytt.

Start XP i sikkerhetsmodus.

Kopier filen tilbake der du fant den og du vil slippe å reaktivere operativsystemet.

5480012[/snapback]

Den metoden der funker ikke lenger. Pleide alltid å bruke den før for å slippe å kontakte microsoft hver gang jeg reinstallerte windows. Men etter SP2 og oppdateringene senere har de gjort ett eller annet så selv om man kopierer tilbake en "aktivert" wpa.dbl, så vil maskinen forbli uaktivert.

Lenke til kommentar
Sorry, men jeg er ikke helt med jeg. ghoste systemartisjonen? Hva vil det si? Dette høres veldig interessant ut, så jeg håper du vil bruke tid til å gi en dypere forklaring.

5479885[/snapback]

Det han mener er at du ved å bruker programmet Norton Ghost kan ta en "kopi" av Windows-systemet ditt når det er nyinstallert og helt perfekt. Denne kopien, som egentlig ikke er en ren kopi, men en komprimert imagefil kan du lagre enten på en dvd, en annen partisjon eller på en nettverkspartisjon. Så ved en senere anledning når du føler for å reinstallere Windows, så kan du ved noen enkle grep "legge tilbake" kopien - og så har du et system som er akkurat som den dagen du laget det. Hvis du lager denne kopien etter at du har aktivert følger aktiveringen med. Jeg gjør dette selv, det sparer meg for utrolig mye kjedelig arbeid.

Les her: http://www.symantec.com/home_homeoffice/pr...covery/ghost10/

Så en ting til: Når du skriver at du "formaterer" dataen din, så betyr det egentlig at du sletter harddisken din og klargjør den for nye data. "Å formatere" har ingenting med å legge inn Windows på nytt å gjøre. Hvis du en senere gang skulle spørre om hjelp til "å formatere" når du egentlig mener å reinstallere Windows, vil du antagelig få svar om å skrive Format C:\ i DOS o.l. Syns det er så rart at det er så utrolig mange som tror at å formatere er det samme som å slette harddisken, formatere den og installere Windows på nytt...

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

OKay takk. Men nå er det litt sent å bruke det programmet. Har allerede installert windows på nytt ved å kopiere den wpa.dbl-fila. Men da funket det ikke, så nå formaterer jeg igjen. Litt kjipt da. Etter at jeg har lagt til fila fortsatte den aktiverings 30-dagers greie å dukke opp.

En ting jeg lurer på? Når jeg putter i windows cd'n spør de jo om jeg vil hurtiformatere eller bare formaterer. Er det ikke å formatere harddisken da + installere windows? :dontgetit:

Edit: haha! så ikke posten til "pmarius" om at den metoden ikke funket lenger. :blush: Nå føler jeg meg dum. Nå må jeg uansett kontakte microsoft, sitte flere minutter for å skrive ned produkt-key osv. Det verste er at holder på å installere windows på nytt, på to maskiner.

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...