Gå til innhold

kabinett i kryssfiner, casemod

Anbefalte innlegg

hei.

skal lage et kabinett i kryssfiner..Lurte på om det går greit og skjære ut platene med en stikksag?

Sitter med 5mm plate her nå..

Hva kan jeg bruke som en ramme?Har en fin lang ''planke'' som er 1x1 sånn ca.

fungerer det? :blush:

Har et plexi glass jeg skal ha i sidedøra...Men hvordan kan jeg feste sidedørene?

takk for hjelp :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
funker det og ta en skrue med skiver og en mutter på toppen, ment for og holde hk oppe?

5482205[/snapback]

Skal gå fint, men du må husk å fikse med jording.

Det letteste er å gjøre som "Klikka_bZerk" viser til, kjøpe HK-brett. Da slipper du å glemme noe, samt alt styret med PCI-spor.

Lenke til kommentar
funker det og ta en skrue med skiver og en mutter på toppen, ment for og holde hk oppe?

5482205[/snapback]

Det letteste er å gjøre som "Klikka_bZerk" viser til, kjøpe HK-brett. Da slipper du å glemme noe, samt alt styret med PCI-spor.

5485294[/snapback]

Å, sånn han mente?

Han skulle sagt spacere så hadde jeg forstått det ;)

Lenke til kommentar

5482205[/snapback]

5485294[/snapback]

Å, sånn han mente?

5485424[/snapback]

Kan hende jeg har tatt feil, er flink å misstolke personer hvis ikke ting står klart og tydlig. Mener ikke at trådstarter har uttrykt seg dårlig, men det er bare meg :p

Lenke til kommentar

5482205[/snapback]

5485294[/snapback]

hk får jording igjennom psu :)

du kan plassere hk på vilken som helst måte du måtte ønske og bruke hva du vil om så det er tre skruer, det eneste du skal huske på er at hk ikke kommer i kontakt med metall på udersiden eller på oversiden for den slags skyld.

Lenke til kommentar

5482205[/snapback]

5485294[/snapback]

Å, sånn han mente?

5485424[/snapback]

Gutten vet ikke hva en hengsel er for noe, også begynner du å prate om spacere ?

ikke ta for gitt at alle vet alt. forklar heller hva det er :)

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar

5482205[/snapback]

5485294[/snapback]

Å, sånn han mente?

5485424[/snapback]

Gutten vet ikke hva en hengsel er for noe, også begynner du å prate om spacere ?

ikke ta for gitt at alle vet alt. forklar heller hva det er :)

5488196[/snapback]

Tror du quota feil her ;)

Lenke til kommentar

hm. Funket og bruke hengsler, ble passelig bra..Må finne en løsning så døra ikke bare går ut av seg selv, enten sånn ''haspe'' eller hva det kalles..

Hvorfor skal hk ha jording..?

Jeg kan legge med et bilde når det er ferdig.

Jeg festa hk med noen muttere under,tenker og ta en til så de blir ca 2 cm klaring slik at ledninger går fint under så jeg slipper rotete kabinett, noe av det verste jeg vet.

Noen som har forslag til festing av dvd-rom, dvd brenner?Uten og måtte kjøpe noe stæsj?

takk for alle svar folkens, setter pris på det :cool::):D:p;)

Lenke til kommentar
Noen som har forslag til festing av dvd-rom, dvd brenner?Uten og måtte kjøpe noe stæsj?

Etter inspirasjon fra en på forumet har jeg brukt patentbånd til mine harddisk oppheng, dette vil nok også fungere flott til ditt bruk også.

294268_small.jpg

Hvis du ikke har noe i kjelleren koster det ikke mye å kjøpe.

Lenke til kommentar
hm. Funket og bruke hengsler, ble passelig bra..Må finne en løsning så døra ikke bare går ut av seg selv, enten sånn ''haspe'' eller hva det kalles..

Hvorfor skal hk ha jording..?

Jeg kan legge med et bilde når det er ferdig.

Jeg festa hk med noen muttere under,tenker og ta en til så de blir ca 2 cm klaring slik at ledninger går fint under så jeg slipper rotete kabinett, noe av det verste jeg vet.

takk for alle svar folkens, setter pris på det :cool:  :)  :D  :p  ;)

5501620[/snapback]

Det er ikke selve hk som skal ha jording men komponentene oppe på det, og jordingen får det igjennom psu, dvs. igjennom ATX kontakten. Altså den lange kontakten som sitter på hk og som kommer i fra psu (power supplay Unit)

Lenke til kommentar

ja skjønner..

snart ferdig nå..

fikk en ide angående startknappen, den ble fr kort, tok vanlig ledning til f.eks lampe, med to ledninger inni, uten jord altså.

Tok disse og festet til der hvor power greia skal på, fungerte som julig:D :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...