Gå til innhold

Valg av 19" CRT - FINAL

Fre_ZZe

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lest magne tråder her angående skjerm og skjermanbefalinger.. Det hele kokte ned til 3 alternative valg:

Eizo Flexscan T765

NEC Multisync FP955

Viewsonic P95f

Disse 3 19 tommerne har alle svært gode specs, men prisen er den store forskjellen.

EiZo, Nec koster mellom 5 og 6000. Viewsonic P95f skjermen fant jeg til utrolig billige 3354 hos datakompaniet.no !! Har bestillt den nå...

Noen som har positive/negative innspill/erfaringer

på mitt valg/ikke valg av skjerm ??

Forresten kom Viewsonice'n meget bra ut i testen som tomshardware har gjort av tolv 19" skjermer.. :wink:

Testen kan lese her: http://www17.tomshardware.com/display/02q1...0319/index.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja NEC FP955'skjermen er utvilsomt et godt valg.

Alikavel så koster den ca 2000 mere en viewsonice'en, tror ikke kvalitets forskjellen er like drastisk som forskjellen på 2000kr...

Men selvfølgelig det her vet eg ikke før eg har prøvd...

Forresten så er Sony skjermen også i prisklassen 5-6000...

Flere tips/ erfaringer der ute ?

Lenke til kommentar

Litt for mange som leser pcworld.no her tror jeg.. Tomshardware testen på skjermer viser tydelig hva ViewSonic skjermen klarer. Meget gode specs, utmerket bildekvalitet og en lav pris, hva mer kan man be om?

Min bror har en slik skjerm og dette er det beste jeg har sett av 19-tommere til dags dato.

Lenke til kommentar

Satt å leste på testen til PCWorld.no på Viewsonic P95f. Først skriver de:

Vi kikket lenge etter antydninger til moirémønster, men også dette ser det ut til at ViewSonic ikke har noen problemer med.

Altså ikke problemer med moiré. Men under oppsumeringen skriver de under minus:

Noe moiré

Hvor er sammenhengen her???

Denne skjermen har jo fått svært god omtale i flere tester.

Lenke til kommentar

Jeg har også sett litt på forskjellige 19" CRT skjermer... endte med å bestille en Dell Trinitron skjerm faktisk. Rundt 4100,- inkl. alt (frakt/gebyr etc). Trinitron-elementene er så vidt jeg vet like i de forskjellige skjermene, mens øvrig elektronikk, utforming etc. er forskjellig... Men design og farge er viktig for meg, bare MÅ ha svart utstyr... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...