Gå til innhold

Når kan jeg begyne med BIOS- innstillinger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør vel ha et hovedkort, ram og en skjerm, gjerne et tastatur...

Og må vel ikke glemme harddisk...

Mitt tips til deg er, om dette er første gangen du bygger, at du enten får litt hjelp eller går igjennom en guide om hva du bør ta hensyn til før du starter..

Og en siste ting bare, er vel egentlig liten vits å starte med noe særlig i bios før du har lagt inn OS og kan se om maskinen er stabil som den er..

Regner med at du håper på å OC elns i bios.. :roll:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Du bør vel ha et hovedkort, ram og en skjerm, gjerne et tastatur...

Og må vel ikke glemme harddisk...

5479352[/snapback]

Å, det glemte jeg å si: jeg har jo selvfølgelig hovedkort. Jeg har også skjerm, tastatur og mus. :blush: Men trenger jeg harddisk og RAM også? Går det ikke uten?

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Mente det skulle være en guide for bygging av pc enten på forumet eller som offisiell guide, men fant ingen, kanskje en annen kan linke som vet hvor den ligger..

5479404[/snapback]

Tenker du på denne?

http://www.hardware.no/guider/hele_maskine...i_praksis/19587

eller denne?

http://www.hardware.no/guider/annet/pc-bygging/9369

Stå på mx1000, ***husker første gang jeg bygde pc***

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

Var egentlig ikke den, men den holder vel lenge.. Var vel en uofisiell sak som lå her før..

Ja stå på, mx1000, men du skal vite at du gjør det på den vanskelige måten.. Jeg lærte meg om pc-bygging gjennom oppgradering av pc, for deretter å bygge hele greia selv..

Så les litt før du starter, vil lønne seg og pc`n vil få et lengre liv..

Jupp, den siste var det...

Er en bra guide, dem skulle bare ha oppgradert den litt til de nyere hk etc..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Kjør på standard instillingar når du e noob å ikkje har peiling, ikkje begynn å tull i bios ;)

Tja, hvis han noen gang skal lære det, er det vel bedre å bare gå igang jo før jo heller.

Den store fordelen er at du ikke kan smadre biosen. Du kan endre på alt mulig, og ikke ødelegge bios whatsoever der inne. Men du kan jo selvsagt skade andre komponenter med overivrig overklokking (inkl. volt) og dårlig kjøling

Men kjør på, blir det total smadret må du bare nullstille bios innstillingene. For meg beskjent, er eneste måte å ødelegge bios på et nytt HK er via en mislykket flash (se bort ifra det åpenlyse en hammer kan gjøre, ikke?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...