Toern Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei! Hadde med PC'n på lan i helga. Da jeg kom hjem igår og jeg starta maskinen, kom jeg inn. Men en feilmelding kom med jevne mellomrom (husker dessverre ikke hva det stod på denne meldinga) Trodde den ville forsvinne hvis jeg restarta maskinen, så jeg gjorde det. Men da kom jeg ikke inn i Windows. Har Windows XP HE. Kom til "Velkommen" bildet, men ikke videre. Har prøve å innstallere Windows på nytt, men innstallasjonen blir aldri ferdig. Stopper på "33 min. igjen". Har også prøvd å avbryte innstallasjonen ved å skru av PC'n, men da fortsetter innstallasjonen bare der den ble avbrutt. Noen som kan hjelpe meg? PC'n min var kjøpte jeg på netshop. Den var på kampanje mai/august 2005. Lenke til kommentar
Toern Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 ingen som kan hjelpe? innstallasjonen av windows står fortsatt på "ca 33 min igjen".. irriterende, da jeg ikke kommer inn i windows.. Lenke til kommentar
Toern Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 bump! nå kommer denne meldingen ved oppstart etter formatering av widows-partisjon ved hjelp av cd-rom: Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: windows root\system 32\hal.d11. innstaler en kopi av filen overnfor. trenger hjelp.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm Lenke til kommentar
Toern Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm 5480384[/snapback] får ikke gjort pkt. 1 -> The solution is quite simple: remove first the ddo (for example with Seagate's DiscWizard: http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html) and re-install windows xp. Jeg kommer ikke inn i windows. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 En kamerat har akkurat samme problemet, han tar ut batteriet på HK før han starter maskinen da kommer den ikke Prøv å installere OS på den gjennom en annen maskin.. Lenke til kommentar
Toern Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 En kamerat har akkurat samme problemet, han tar ut batteriet på HK før han starter maskinen da kommer den ikke Prøv å installere OS på den gjennom en annen maskin.. 5480607[/snapback] Er det det lille runde batteriet? Og hvorda får jeg innstallert OS på den gjennom en annen maskin? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei. Det tyder som regel på hardwarefeil, når du får denne mellingen. Jeg fik den i går, da jeg prøvde å instalere på en defekt harddisk. Det kan også være ramfeil. Har du åpnet kassa, og sjekket at ram og kabler ikke har løsnet seg under transport? Når det er gjort, kan du f.eks. skiftevis ta et rammodul ut, hvis du har flere. Og teste på den måten. Du kan evnt. kjøre memtest et gratis program som sjekker rammene. Har du stadig feilen, så sjekk harddisken for feil. De fleste produsenter har deres "harddisk-tool" som sjekker disken for feil. Maxtor´s, heter PowerMax, og kan downloades gratis på hjemmesiden. Hilsen tukols Lenke til kommentar
tukols Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Bartman2K Det er helt galt det du foreslår her. Man kan ikke instalere på annen maskin, og få det til å kjøre på en tredje. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Toern Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 ingen kabler hadde løsnet.. prævde å starte opp med en og en rambrikke (har 2x512 mb) da jeg fjernet nr. 1 fikk jeg ikke skjermebilde, og en stygg pipelyd kom med jevne mellomrom. Så satt jeg inn nr 1, og fjernet nr 2. Da kom akkurat samme melding som tidligere Lenke til kommentar
tukols Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Ja, OK hvis du kjører med dual channel, skal "stand alone" ram sitte i andre ram-banker. Det står det litt om i manualen. Men jeg har nå mest mistanke til HD. Du kan evnt. prøve med annet IDE kabel. Prøv å få den testet. (Harddisken) Hilsen tukols Endret 22. januar 2006 av tukols Lenke til kommentar
Toern Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Prøvde en anne HD i min maskin nå. Samme feilmelding kom. Betyr det at feilen ikke ligger i HD? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Her et innlegg fra annet forum; Windows XP and most times 2K will give this error message after a hard drive has failed or is not configured properly. If you have not recently opened your computer's case, it is likely that the hard drive has failed. Den disken du satte inn, var den jumpet riktig, og prøvde du å innstallere på den? Hilsen tukols Lenke til kommentar
Toern Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg er ganske sikker på at jeg koblet den riktig til. Prøvde ikke å installere på den da jeg ikke kom inn i windows.. Men hvis det er som du sier, at det er noe feil med harddisken, hva må jeg gjøre for å fikse den? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Du vil aldrig komme inn på Windows på en harddisk som er instalert på anden maskin. Så det er nok grunnen til at du ikke kommer ind på den. Hvilken harddisk har du? Produsent? Maxtor? eller hvad? Som jeg skrev før, kan du downloade en "harddisk-tool" som du kan teste den på. Den kan hentes på produsentens hjemmeside gratis. Hilsen tukols Endret 22. januar 2006 av tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå