Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf... ustabil på tomgang, osv osv osv


Anbefalte innlegg

NÅ er det snart nok.... Den bilen har kosta meg over det dobbelte av hva jeg ga for den, men kan jo ikke gi meg nå... Uansett, her er det siste problemet...

 

Starta bilen i går, sku hjem fra byen. Da gikk den greit først, men i første lyskryss så ville ikke turtallet gå ned da jeg tråkka inn clutchen, den stod bare å suste på 2000 omdr. Tippet det vr forgasser eller noe som må justeres, så kjørte videre.

 

Kom halvveis hjem, så begynte plutselig turtallet å øke, og motoren gå dårligere og dårligere.... Girte ned i 3 gir, og etter noen hundre meter kvikna bilen til og gikk som normalt hjem. (har hatt litt ptoblemer med at bilen har gått ujevnt på rundt 2100 omdr siden jeg fikk den igjen fra rep.)

Kom hjem, stoppa bilen, og da stinka det svidd av NOE. SKIKKELIG svidd... Syns det luktet clutch selv, men aner ikke.

 

Hører med til historien at jeg akkurat har bytta motor, clucth, forgasser og regreim på bilen, og fikk den igjen senest i går etter at clutch lageret var bytta.

 

Hva er det som er galt nå?? Er det clutch'n som er problemet? girkassa, som jeg VET det er lite olje på?? forgasser, som antageligvis må justeres uansett?? Eller hva??

 

Eller er det rett og slett noen som vil kjøpe en golf her inne!! :whistle: Denne bilen går meg på nervene nå!!! :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NÅ er det snart nok.... Den bilen har kosta meg over det dobbelte av hva jeg ga for den, men kan jo ikke gi meg nå... Uansett, her er det siste problemet...

 

Starta bilen i går, sku hjem fra byen. Da gikk den greit først, men i første lyskryss så ville ikke turtallet gå ned da jeg tråkka inn clutchen, den stod bare å suste på 2000 omdr. Tippet det vr forgasser eller noe som må justeres, så kjørte videre.

 

Kom halvveis hjem, så begynte plutselig turtallet å øke, og motoren gå dårligere og dårligere.... Girte ned i 3 gir, og etter noen hundre meter kvikna bilen til og gikk som normalt hjem. (har hatt litt ptoblemer med at bilen har gått ujevnt på rundt 2100 omdr siden jeg fikk den igjen fra rep.)

Kom hjem, stoppa bilen, og da stinka det svidd av NOE. SKIKKELIG svidd... Syns det luktet clutch selv, men aner ikke.

 

Hører med til historien at jeg akkurat har bytta motor, clucth, forgasser og regreim på bilen, og fikk den igjen senest i går etter at clutch lageret var bytta.

 

Hva er det som er galt nå?? Er det clutch'n som er problemet? girkassa, som jeg VET det er lite olje på?? forgasser, som antageligvis må justeres uansett?? Eller hva??

 

Eller er det rett og slett noen som vil kjøpe en golf her inne!! :whistle:  Denne bilen går meg på nervene nå! :mad:

5479289[/snapback]

Sjekket om den trekker falskluft? dette er et typisk tegn på falskluft... vist den f.eks sviver mellom 1000-2000 r/min, opp og ned! men, det kan være så mangt!

Lenke til kommentar

1989 mod 1,8 gl.

Ga 7000 for bilen for 15 mnd siden, så den har jo gått bra til nå. passert 260.000 så skal vel ikke klage så my egentlig. Eu godkjent med få mangler i sommer... Men så tilta jo motoren nå da, noe JEG er 99% sikker på var topp pakningen. Bytta motor nå, til en som har gått 150.000.

 

Men, fikk forøvrig svar på noe av dette nå.. Han som har bytta motoroen osv fant selv ut at han hadde gjort noe feil, så derfor hengte clutchen seg opp. Det skal være fikset idag, og jeg skal hente gjen bilen ettepå... Håper bare den er bra nå jeg.

 

Men, syns også bilen har brukt sykt mye bensinsiden jeg fikk denigjen første gangen... hva er det som KAN justeres her egentlig?

Lenke til kommentar

Den har slutta å låse seg i 2000 omdr nå.... Det var nok clutchen som var problemet der.

 

Men, den går å smålugger litt uansett når jeg kjører... stoler ikke på den bilen i det hele tatt nå, og er drittlei.. Men innser vel at jeg må ha den inn på et verksted å få justert det som evnt KAN justeres og sjekke både i hodet og rævva for å få den til å gå reinere... bah.... :hrm:

Lenke til kommentar

Har også en 1989 jetta 1,8GL... riktig nok monojet som også driver og smålugger... begynner å gå meg på nerverene her også...

 

Har byttet coil, tennplugger, pluggledninger, fordelerlokk, rotor og den driver også å smålugger av og til men har kjørt 10000km med det nå.

 

Som om ikke det var nok, så er den begynt å drikke rundt litern på mila nå også.....

 

Få høre hvis du finner ut av det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ganske vanloig på disse bilene at gummi flensen mellom manifold og forgasser råtner og sprekker slik at de suger flask luft. Den kan også trekke falsk luft mellom manifold og topp samt pakningen til forvarmingselementet (piggsvinet). Enkleste måten å finne dette ut på er å la motoren gå på tomgang og sprute startgass rundt mulige lekasjeplasser. Hvis motoren ruser seg, så har du funnet lekasjen. Disse delene får du ganske billigt på biltema om du tør å handle der. De varer vel lenger enn bilen uansett ;)

Lenke til kommentar

Vokstermostaten? Hva gjør den og hvor på forgasseren sitter den? Er den strømstyrt?

 

Driver å skrur Pierburg-forgasser for tiden og lurer litt på ting og tang... Er det forresten stor forskjell på Pierburg 2E3 og Pierburg 2E2? :hmm:

 

Håper på svar! :yes:

 

Liam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...