enemigo Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Har akkurat begynt med javaprogrammering på skolen, har satt opp NetBeans (3.4) hjemme. Er ikke "Terminal.lesInt" (Double, Osv) en standard java kommando? Dette er kommandoen vi bruker på skolen for å plukke opp verdier som tastes inn. Men det funker ikke på maskina hjemme. Finnes det noen standard kode for dette, på engelsk kanskje? Eller må jeg sette opp en "haug" med klasse-filer for å kunne registrere input verdier i det heletatt? Mvh Knut Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Det er ikke noen standard kommando nei, derav navnet 'lesInt'. Ingen standard-java-greier har norske navn. Skolen du går på har tydeligvis laget noen enkle hjelperutiner fordi input/output er unødvendig kronglete i Java (ifølge meg og de fleste andre). Du har da to muligheter: Enten må du legge inn de nødvendige pakkene på din hjemmemaskin (spør lærern din hvis de ikke er lagt ut på kursets hjemmeside), eller du kan bruke de innebygde funksjonene i Java isteden. Fordelen med det er at du lærer hvordan det "egentlig" skal gjøres. Men det kan jo tenkes at oppgavene deres skal løses med deres egne I/O-hjelpefunksjoner, så da har du jo ikke så mye valg. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Går dataing., regner med at jeg skal lære hvordan det "egentlig" skal gjøres, etterhvert. Har du, eller andre, en link til i/o dokumentasjon? Jeg har lett litt på earthweb.com, uten at jeg fant så mye om akkurat dette, mulig jeg ikke vet helt hva jeg skal søke på.... Skal sjekke om pakkene ligger på fagsidene. Takk for hjelp! Knut Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hvis du vil lære hvordan ting "egentlig" gjøres, eller hvordan Java 2 er "skrudd sammen", er der mye godt lesestoff hos Sun Microsystems. Tutorial: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/ API Spesifikasjon: http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/ eller http://java.sun.com/j2se/1.4.1/docs/api/ Den siste er den nye versjonen som ikke er kommet enda (finnes kun i Release Candidate). Eivind. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Du bruker sannsynligvis (som meg) boka "Java som første programmeringsspråk"... Dette er en klasse som følger med denne boka, og kan lastes ned på bokas hjemmeside http://www.ii.uib.no/~rolfwr/bookweb/moin.cgi/ under "Last ned Terminal klassen"... Denne filen må ligge kompilert i den samme mappen som programmet ditt ligger i dersom du ikke får lagt den inn som en standardklasse på din maskin (vet ikke helt hvordan man gjør dette).. Når du har kompilert denne filen i samme mappe som programmet ditt ligger i vil programmet ditt kompilere fint med kommandoer som Terminal.lesInt o.l. Lenke til kommentar
cave_man Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg personlig syntes at alle javabøkene på norsk og disse MØKKA-Bibliotekene de pleier å bruke på å forvirre alle eksemplene de har i boka, burde bli brent før de ble gitt ut. Vet at min introduksjon til java hadde vært MYYE lette uten dette. Men en nybegynner vet ikke bedre. Og frustrasjonen er enorm, når brått du prøver ut programmet ditt på en annen maskin. Java skal tross alt være platform-fritt, eller... Lenke til kommentar
leif81 Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Her er en måte og lese inn fra 'dos'-vidu: Code: import java.io.*;public class ConsoleTest { public static void main(String[] args) { BufferedReader conReader = new BufferedReader( new InputStreamReader(System.in)); System.out.print("Please type in your name: "); try { String yourName = conReader.readLine(); System.out.println("Hello " + yourName + "!"); } catch (Exception e) {} } // end main()} // end class ConsoleTest Info og mer finnes her [ Denne Melding var redigert av: leif81 på 2002-11-21 23:19 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå