Clerion Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Har følgende Hw: Asus A7v600 hovedkort Amd ahtlon xp 2800+ Cpu 1 Gb Crucial Pc2700 Ram XFX6600GT Gpu Hiper 580W Psu 2 interndisker og 1 stasjonær disk 1 DvDbrenner og 1 cdbrenner Før hadde jeg 512Mb ram og Fx5200 Gpu, så når jeg oppgraderte til 1Gb ram og 6600Gt begynte maskinen å restarte i spill. Da byttet jeg ut min 340W Chieftec en 580W Hiper fordi jeg trodde dette hjalp.. Men fortsatt restarter driten. Begynner og bli grundig lei nå! Noen som har peiling på hva det kan være? Har klokket Cpu`n litt. Vurderer og selge dirten i deler og kjøpe ny... Endret 25. januar 2006 av Clerion Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Ingen som har noen ide om hva det kan være? Lenke til kommentar
TobbziOne Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Hadde akkuratt samme problemet (andre specs da). Problemet var mye støv mellom CPU-viften og kjøleribbene og dermed ble CPU for varm, dette trigget en sikkerhetsmekanisme som gjør at maskinen slår seg av for å ikke ødelegge CPUen. Du har jo overklokket litt, har du god nok kjøling ? Sjekk for støv, viss ikke det er nevneverdig med støv prøv å klokke ned CPU. Jeg måtte underklokke for å få den til å kjøre stabilt... Endret 22. januar 2006 av TobbziOne Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Hadde akkuratt samme problemet (andre specs da). Problemet var mye støv mellom CPU-viften og kjøleribbene og dermed ble CPU for varm, dette trigget en sikkerhetsmekanisme som gjør at maskinen slår seg av for å ikke ødelegge CPUen. Du har jo overklokket litt, har du god nok kjøling ? Sjekk for støv, viss ikke det er nevneverdig med støv prøv å klokke ned CPU. Jeg måtte underklokke for å få den til å kjøre stabilt... 5480305[/snapback] Hvordan sjekker jeg lettvint om det er støv der da? Klokket den til 2,35 men da restartet den. Siden har den kjørt på orginalt 2.0 eller 2.2. Har grei luft, cpu ligger stabil på ca 40 grader Lenke til kommentar
TobbziOne Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg skrudde av viften, men det gjorde jeg fordi jeg kjente at kjøleribbene var veldig varme når den restartet.. det skal være sagt at dette hjalp bare en stund, nå er problemet tilbake jeg mistenker at det er hovudkortet mitt som er grunnen (A7N8X-Deluxe med en fungerende RAM-slot ) Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Ok, da prøver vi det... Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Pc`n skal på "verksted" til uka så da får vi se hva det feiler den... Håper det ikke er noe veldig allvorlig da! Endret 23. januar 2006 av Clerion Lenke til kommentar
TobbziOne Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Hei igjen ! Den siste tiden har som sagt maskinen min også restartet, det har skjedd umiddelbart etter at jeg har startet et spill. I helgen tok jeg ut rambrikken satte den i igjen og vips, jeg kunne spille så lenge jeg orket... Helt hva som er galt er jeg ikke sikker på, men det kan jo være både ram-brikken, hovudkortet eller konflikter mellom de to... Håper dette kan hjelpe deg... vet hvor utrolig irriterende det er ! Endret 24. januar 2006 av TobbziOne Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Enkelte eldre VIa chipset har problemer med enkelte minnetyper, har mest opplevd dette med Twinmos med det kan selvsagt være saken med de Crucial brikkene også, se om du får testet noen andre minnebrikker. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Enkelte eldre VIa chipset har problemer med enkelte minnetyper, har mest opplevd dette med Twinmos med det kan selvsagt være saken med de Crucial brikkene også, se om du får testet noen andre minnebrikker. 5489027[/snapback] Jeg har hatt den første Crucial 512 Mb brikka mi siden jeg kjøpte maskina. Den nye er helt lik så jeg tror ikke den er problemet. Men kan prøve som du sa TobbziOne og ta de ut og sette de i igjen. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hadde lignende problem med en kamerat sitt HK nettopp med Twinmos ram, 1stk kort fungerte uten problemer 2stk ga blåskjerm og restarter i fleng.. Der var det VIA chipset.. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg har hatt noe lignende problem med at pcn restarter midt i spill. Plutselig ble det bare borte. At det er chipsettet høres ikke dumt ut. Kanskje å oppdatere VIA driverne og å oppdatere BIOS fikser problemene. Kan hende at det er en bug som har blitt fikset nå. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Jeg har hatt noe lignende problem med at pcn restarter midt i spill. Plutselig ble det bare borte. At det er chipsettet høres ikke dumt ut. Kanskje å oppdatere VIA driverne og å oppdatere BIOS fikser problemene. Kan hende at det er en bug som har blitt fikset nå. 5489247[/snapback] Ok, det burde jeg prøve! Hvor finner man slikt til gamle kort da? Hvor finner man bios update? Edit: Fant på ASUS sine sider Endret 24. januar 2006 av Clerion Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Har nå instalert den nyeste bios v. Noe som fungerte veldig bra!! Intill videre, tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå