Gå til innhold

DVD avspilling

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem med DVD spilleren min som er ganske irriterende. Når jeg leier DVD filmer og kjører dem på dataen, hender det ofte at spilleren hakker og stopper helt opp flere ganger i løpet av filmen.

Dette er irriterende, og jeg regner med det skyldes at det er riper i DVD'ene. MEN!!, dette skjer ytterst sjelden dersom man ser på DVD fra en stasjonær spiller. Mitt spørsmål er derfor:

Er spilleren min, som er en Toshiba 6x DVD, for dårlig? Og har den for lav lesehastighet slik at den stopper opp?

Er det maskinen min som ikke har kapasitet nok? Har en Pentium III 500 MHz med 384 Mb RAM, kjører XP og Win98..

Så lurte jeg på om det går an å stille spilleren inn slik at den ignorerer små feil, og kun svarer med et hakk og spiller videre. Dette ville gjort det litt bedre, istedetfor slik det er nå hvor jeg noen ganger må spole over områder av filmen.

Kanskje det finnes tilleggsprogrammvare som gjør dette?

En siste ting. Har ofte pleid å rippe DVD'en til harddisken, og sett filmen derfra, da hakker det ikke, men da får jeg heller ikke teksting. Finnes det en måte å få teksting på filmen når jeg kjører den fra harddisk. Opplever ofte at den interaktive delen ikke funker når jeg kopierer filmen til harddisk. Har testet endel, og brukt MicroDVD til å spille av DVD'en med rippet norsk tekst, men det går ikke, programmet spiller ikke av teksten når jeg kjører DVD på samme måte som når jeg kjører divX.

Kan noen hjelpe meg?

jonia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe...fikk nettop tilbudsavisa til OBS...er heldig nokk til å ha en slik butikk i nærheten...der hadde de kiss dvd hardware mpeg kort til kr 399

har et slikt fra før av....så for meg har det ikke noe å si...men det burde jo fikse hakke problemet ditt...hvis du har obs i nærheten

Lenke til kommentar

Har et Asus V7100 PRO GeForce 2 MX 400. tror det inneholder alt jeg skulle trenge..... det står iallfall at det har noe DVD support og mpeg2 decoder og noe greier. Fulgte med Asustech DVD player software som funker greit. Problemet dukker altså opp av og til, men ofte ikke oftere enn to-tre steder på filmen, men i de stedene er det helt håpløst, og filmen stopper helt opp. Mistenker DVD spilleren min, at den er litt dårlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...