taulen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg har en helt ny pc, AMD 3800+ X2, boxed kjøling MSI K8N NEO4-F 2GB Twinmos PC3200 Hiper 580W 6600GT silenced Har installert XP på nytt, og innstalert alle driverne som fulgte med. Det som skjer er at etter en stund, spesielt i feks. opera eller firefox, (har mange tabs oppe samtidig) så bare stopper hele pcen, klokken stopper, og jeg får da ikke rørt musen. Vet noen hva som kan vere feil? Lenke til kommentar
drexenor Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Uffda, høres ut som du har minnefeil på pc'en. Da låser maskinen seg gjerne når minnet er fylt opp til ett visst nivå. Har du satt den sammen selv, eller har du fått den ferdig levert? Du kan laste ned minnetest CD-image fra http://www.memtest86.com Denne brenner du inn på en cdrom, som du så booter maskinen fra. Lenke til kommentar
taulen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Sitter på laptopen nå, er kommet til 80% ingen feil enda iallefall. Edit 1: Var visst bare ene testen det, men stått på i 35 min nå, ingen error enda iallefall, er halvveis på Test #7 omtrent. Edit 2: Nå har den gått igjennom hele en runde og begynt på nytt, og stått på i 55 min, tror det burde holde, kan vel se bort fra minne da? Noen andre forslag? Skal prøve reinstall av XP senere. Endret 22. januar 2006 av _haha_ Lenke til kommentar
drexenor Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Nå har den gått igjennom hele en runde og begynt på nytt, og stått på i 55 min, tror det burde holde, kan vel se bort fra minne da? Ja da kan du nok se bort fra minnefeil ja.. Har du antivirus på den? Ta ut alle PCI & AGP kort og sett dem inn igjen. Har vært ute for merkelige lockups en gang pga dårlig kontakt i PCI-bussen.. kan jo være verdt å prøve.. Lenke til kommentar
taulen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Bruker Norton Antivirus 2005 elns, har også prøvd med alle PCI korta. Lenke til kommentar
taulen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Kanskje litt tidlig å "bumpe" men, det virker som det bare er når jeg kjører enten Opera eller Firefox, er det noe programvare dem har felles? Som kanskje burde vert oppdatert eller noe lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå