Greblak Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Etter en liten runde CS i går så har skjermkortet slått seg vrangt. Jeg har en HAUG med rosa/røde/blå prikker over hele skjermen. Dette dukker også opp i oppstart, altså før windows lastes. Noen av de "animeres". De går i et gjentatt mønster og gjentas om jeg f.eks scroller en nettside. Et eller annet skriver til skjermminnet. Det har skjedd før og da fikk jeg nytt kort. Men jeg ser helst at dette kan løses uten å bytte kort hver måned... Noen som har erfart dette før og har en løsning på dette? Endret 22. januar 2006 av Greblak Lenke til kommentar
sixx Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 du kan sjekke driver, om det er støv i agp(eller pci-e) porten... har du overklokket kortet eller bus hastigheten? Lenke til kommentar
Greblak Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Driver er reinstallert, pcen er en måned gammel med støvfilter på inntak, og støv er sjekket. Ingenting. Kortet er ikke rørt når det gjelder overklokking. Mener å tro noe i kortminnet er gåent. Dette som ble sagt når jeg fikk nytt kort forrige gang. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 har det vært slik helt siden du fikk kortet? eller har det blitt slik etterhvert? det kan nesten høres ut som om det rett å slett er en feil på dette kortet også... Lenke til kommentar
Greblak Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Første gang kom det under en americas army runde. Det kom igjen i går kveld under en cs runde. Jeg gjenkjente feilen og gikk fort ut. Da var det bare noen få prikker. Nå har det tatt helt overhånd, og ja, jeg tror det må være en feil på dette kortet og, men håpte det var en måte å... resette skjermminnet på eller noe slikt. Om jeg ikke kan gjøre annet enn å bytte skal det byttes i en annen modell. For dette går ikke an. Gratulerer med 1337 innlegg forresten (eller leser jeg feil pga prikkene?) Endret 22. januar 2006 av Greblak Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 om det dukker opp med en gang du booter er kortet mest sannsynlig brent, høres ut som artifacts. Har selv retunert et kort pga av dette. Lenke til kommentar
Greblak Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Det er en liiiten forskjell nå enn før. Det dukker ikke bare opp streker i boot. Det dukker opp blandt annet £ tegn med farget bakgrunn som blinker samt de gamle DOS-kant tegna. (old-school programmerere husker de) Men kan godt hende det er dette ja. Da er det vel ingenting å gjøre utenom å bytte? Om noen vil se på et screenie så har jeg nå lastet opp screenie fra forrige gang. Rosa prikker FTW! Er nokså likt som nå. Samme problem, en liiten variasjon i farger. Endret 22. januar 2006 av Greblak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå