Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WL-500g og tilkobling til Lyse internett

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått meg en Asus WL-500g.Deluxe router, som jeg etter mye pes har fått satt opp tilfredsstillende. Har to pc'er på kabel, pluss en laptop og en Squeezebox trådløst tilknyttet.

Problemet er at jeg ikke får forbindelse til internett hvis jeg kobler direkte fra Lyse-boksen til routeren. Nå har jeg en gammel Hub mellom Lyse-boks og router, og det fungerer. Tar jeg vekk hub'en, mister jeg forbindelsen. Trenger litt hjelp til å forstå hva som foregår her. Huben skulle vel egentlig ikke gjøre noenting her?

Lysebox->hub->wl500g fungerer ok

Lysebox->wl500g fungerer ikke

Tror også hub'en stjeler "hastighet" da jeg klokker inn på under 1M på dinside.no's surfometer.

Noen som har en forklaring/løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har testet flere kabler, med samme nedslående resultat. Firmware er 1.9.5.0, som såvidt jeg vet er rimelig up-to-date. Husker ikke helt hva jeg målte med pc direkte i boksen, tror det var drøyt 3M.

Når routeren er koblet rett i Lyse-boksen fungerer det lokale nettverket fortsatt helt fint, men internett forsvinner.

Noen? :(

Lenke til kommentar

Hei.

Bredbånd-modemet ditt har ikke innebygd router vel?

I så tilfelle vil det krasje om du har to routerer etter hverandre. Mange modem som bredbånds-levrandører leverer ut har innebygd router uten at man er klar over det...

Prøv å sett Asus-routeren i "AP-mode" og koble den direkte til bredbånds-modemet, og se om du får internett da. Fungerer det, må modemet "brigdes" slik at du kan sette Asus'en i "Gateway-mode".

(Kanskje et skudd i blinde dette, men muligens verd et forsøk)

:)

Endret av tilseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...