Narmacil Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Oppgraderer maskinen med ca. 2 års mellomrom, og nå har "kløen" etter å oppgradere kommet igjen:) Planlagt innkjøp: 1: Hovedkort. ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939, ATX, 4xSATAII, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16 2: CPU. AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB Cache. Boxed 3. Minne. Crucial PC3200 BallistiX DDR 1024MB CL2 Kit w/two matched,2.8V,64Meg x 64,184pin Kjøper to slike sett. 4. GPU XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz Tenker å kjøre to stk i sli-konfigurasjon. 5. CPU-vifte NorthQ 3312BL Giant UFO, 120mm Vifte 6. PSU. Fortron Source Epsilon 700W, Blått Lys, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin Denne maskinen blir kun brukt til spilling og "jukebox" samt surfing. Spill som kommer til å spilles: BF-serien med modder, BF2 serie med modder, HL2, DOD Source, FarCry, Star Wars Galaxies, COD+COD2. Er litt lei av å kjøre på lav-lav grafikk for å ha noenlunde fps når jeg spiller, jeg ønsker å kunne spille spillene slik de skal sees, i full oppløsning med en uanstendig høy framerate. Det jeg lurer på er: 1: Hovedkortet. Vil det ha plass til å montere NorthQ viften? Spurte to jeg kjenner om Abit og de hadde lite positivt å si om det. Er det noe hold i dette/hva er grunnen til det? Hva annet kort vil være mer hensiktsmessig å bruke? edit---> 2: Minne. Vil det være bedre å sate på et matched sett på 2x1gb i stedet for to matchede sett på 2x512? 3: Generelt oppsett, noen tanker/kommentarer? Det er en stund siden jeg mikset deler, men mener alt her skal passe sammen. Har allerede brent meg en gang på å bestille feil cpu Aldri mer Mulig GPU-oppsettet virker som overkill, men denne skal holde seg i to-tre år. Jeg har lyst at maskinen skal holde seg ovenpå i 2008 også. Dessuten bruker jeg ganske mange timer på spilling i uka, riktig redskap er halve jobben Endret 22. januar 2006 av Narmacil Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 edit--->2: Minne. Vil det være bedre å sate på et matched sett på 2x1gb i stedet for to matchede sett på 2x512? ja, gå for 2 x 1024 ! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Til moderne gaming er 2GB ett must Hvis du skal beholde dette oppsettet i 2 år, ville jeg STERKT vurdere en Dual Core CPU... Endret 22. januar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå