_dAwn_ Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Har hatt en vanlig tv nå i lengre tid, og fant ut at det var på tide og bytte tv. I utgangspunktet så jeg etter en 37". Men fant ut at jeg kunne kjøpe en 32" med bedre kvalitet. Var på Elkjøp på Vinterbro. Fikk anbefalt en Thomson 32" av selgeren der. Det var den beste sa han, i den prisklassen. Bilde så bra ut i butikken, sammenlignet med andre apparater. Glad og fornøyd dro jeg derfra og trodde jeg hadde gjort et relativt bra kjøp. Når jeg kom hjem var skuffelsen stor, det er som å ha kjøpt katta i sekken/blitt lurt. Det er et etterslep som ikke ligner noe jeg har sett før. På vanlige bevegelser hos feks nyhetsoppleseren på dagsrevyen. Filmer og lignende er umulig å se uten at det er et etterslep i de rolige scenene. Tok å koblet til dvd spilleren gjennom s-video inngangen på tven. Og vart skuffet her også. Virker som skjermen sliter med å oppdatere bildet. Og det er særlig i overgangene/konturene på personer osv. Har prøvd å stille inn på alle mulige måter. Men er og blir skuffet. Er det andre som har erfaringer med denne tven, om det eventuelt "skal være" slik? Og hva kan man forvente av en lcd tv i denne prisklassen (ca 15000)? Har dere forslag til andre lcd tver i denne prisklassen +/- 1000 lappen? Som jeg eventuelt kan bytte den i? Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Har funnet ut av dette selv. Thomson tven jeg nevner er ikke å anbefale. Den er rett og slett dårlig og skulle ikke kostet mer en 10K. Dårlig på analogt og dvd signal hos meg. Byttet den i dag og kjøpte meg en LG RZ32LX2. Natt og dag. Kan ikke sammenlignes på noen vis. Hold dere borte fra nevnte modell i hvertfall. Dere blir nok skuffet over den! Desverre. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Bra det ornet seg da. Hvor mye betalte du for Thomson TV`en? Et lite råd er alltid å ta med egne DVD filmer når man skal kjøpe seg en ny TV da sikter jeg til LCD. Først da får du se hva den er god for. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Betalte 14500.- for thomson tven. 14995.- for Lg tven. Så var ikke store forskjellen sånn sett. Men med tanke på de signalene dem kjører inn i tvene på butukkene, så er det ikke rart at de har god kvalitet. De kjører jo inn mer eller mindre topp signaler. Men en annen ting er jo at man kan jo be dem sette på analoge signaler fra antenne... Da får man i hvertfall et godt innblikk i hva man kan forvente av tv, slik jeg ser det. Lenke til kommentar
runejor Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Betalte 14500.- for thomson tven. 14995.- for Lg tven. Så var ikke store forskjellen sånn sett. 5492300[/snapback] Var dette en kampanjepris? Var på Lefdal i går, og de selger samme LG TV til 19 995,- ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå