~sikka~ Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg skal legge på ny kjølepasta på CPU etter hvert. Men lurer på om man kan man vaske CPU med neglelakkfjerner? Det står at man bør bruke lakktynner eller isopropanol eller liknende - men det har jeg ikke tilgjengelig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Isopropanol er det samme som kondensfjerner, det får du en flaske av til 20 spenn på Shell. Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Ah oki - da kjøper jeg det. Takk for svar. Lenke til kommentar
drexenor Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg skal legge på ny kjølepasta på CPU etter hvert. Men lurer på om man kan man vaske CPU med neglelakkfjerner? Det står at man bør bruke lakktynner eller isopropanol eller liknende - men det har jeg ikke tilgjengelig. 5478549[/snapback] Neglelakkfjerner inneholder aceton + en del andre stoffer. Ren aceton kunne du godt vasket cpu'en med for den fordamper helt etter noen sekunder. Men siden neglelakkfjernere inneholder andre stoffer også, vil jeg ikke anbefale det. Isopropanol / kondensfjerner er derimot helt ren så vidt jeg vet.. sjekk innholdsfortegnelsen. Lenke til kommentar
strike8 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 har hørt kondondsfjerner til diesel motorer er bedre enn til bensinmotorer... veit ikke om det stemmer men hørte at det inholdte mer isopropanol Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg brukte neglelakkfjerneren til søstera mi.. Funka helt fint. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) bruker neglelakkfjerner selv.. funkter helt fint Endret 22. januar 2006 av *Magnus* Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Er det ikke så at neglelakkfjerner inneholder oljer osv. for å ikke tørke ut neglene? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg testa med en negllakkfjerner jeg fant hjemme, men det funka ikke noe særlig bra, også stinka det parfyme etterpå. Den typen jeg testa med er altså ikke å anbefale Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg testa med en negllakkfjerner jeg fant hjemme, men det funka ikke noe særlig bra, også stinka det parfyme etterpå. Den typen jeg testa med er altså ikke å anbefale 5480778[/snapback] husker jeg testa dette for en stund si:) ikke å anbefale med mindre du ønsker lukten av puddel fra helvete! isopropanol er billig og bra, rødsprit funker greit, men litt dårlig på artic silver goop. selv bruker jeg artic silver sitt eget rensemiddel bare for å teste. kommer med to flasker; fungerer veldig bra, men er dyr. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...240ML&mcat=c188 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg har brukt rødsprit, isopropanol, og destilert sprit tror jeg x] luktet hvertfall sånn x] Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg testa med en negllakkfjerner jeg fant hjemme, men det funka ikke noe særlig bra, også stinka det parfyme etterpå. Den typen jeg testa med er altså ikke å anbefale 5480778[/snapback] Jepp ! det er flere typer av den sorten, bruk de som er nesten helt blanke.... Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hvor ofte bør man vaske CPU'en? Er dette noe man gjøre med jevne mellomrom, eller bare hvis det oppstår varmeproblemer etc? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Bruker sprit, og qtips. (Her i Danmark får man jo kjøpt 1 liter denatrurert sprit på 96% for en 10'er - men ellers kan jo hvilkensomhelst finsprit (uten tilsetningsstoffer) på den % eller deromkring brukes) Rødsprit er også fin. Har aldrig "vasket" en CPU, hvis ikke det har vært for kjøle-skift eller varmeproblemer. Hilsen tukols Endret 24. januar 2006 av tukols Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Fant en flaske lynol i kjelleren en dag. Denne funker utmerket til rens av cpu. Problemet er jo at en ikke lenger får kjøpt det i vanlige butikker. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Fant en flaske lynol i kjelleren en dag. Denne funker utmerket til rens av cpu. Problemet er jo at en ikke lenger får kjøpt det i vanlige butikker. 5489200[/snapback] Tror jeg ville vært forsiktig med lynol. Dette er så sterkt at det fort kan komme til å ta rotta både det ene og det andre på printboardet hvis man er uheldig... Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hvor ofte bør man vaske CPU'en? Er dette noe man gjøre med jevne mellomrom, eller bare hvis det oppstår varmeproblemer etc? 5488957[/snapback] Man _MÅ_ ikke vaske CPU'en, det er kun hvis du skal fjerne kjølepastaen som ligger på CPU av en eller annen grunn. Mange kjøper ny og bedre kjølepasta til sin CPU. Så vet du det i alle fall... Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Det fins vel egentlig masse man kan bruke? Er vel og gå på en butikk og spør om du kan få noe som renser bra men ikke er så sterkt? (Må jo spørr der de har peiling da! ) Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Fant en flaske lynol i kjelleren en dag. Denne funker utmerket til rens av cpu. Problemet er jo at en ikke lenger får kjøpt det i vanlige butikker. 5489200[/snapback] Tror jeg ville vært forsiktig med lynol. Dette er så sterkt at det fort kan komme til å ta rotta både det ene og det andre på printboardet hvis man er uheldig... 5489251[/snapback] Det går fint det hvis man bare er forsiktig. På Athlon 64 CPU'ene er det jo metalloverflate og denne tåler det jo. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jada, bare ikke søl så går det nok bra, det er bare litt større risiko forbundet med lynol enn med "snillere" saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå