Gå til innhold

Hvem er best overklokker av 400 og 533 ?


haakon_d

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt så har jeg OVERHODET INGEN erfaring med p4.

 

Jeg TROR (er ikke sikker) at versjonen med 100mhz fsb er litt lettere å overklokke dersom hk'et ditt ikke støtter høy fsb.

 

Men 133mhz fsb har lavere multiplier og kan kanskje derfor kjøre høyere fsb enn 100mhz versjonen.

 

Dette er kun antakelser, jeg vet ingenting egentlig (ikke skyt meg dersom jeg har feil, jeg sa jo at jeg ikke har peiling :razz: )

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-13 03:18, Shepherd skrev:

Tror jeg ville gått for 400 utgaven.


 

Hvorfor det, vil den gi bedre ytelse etter overklokking?

 

Quote:

Men det avhenger av hovedkortet. Hvis det har mulighet for å låse pci og medfølgende busser tror jeg det blir hip som happ hvem utgave du bruker.


 

Jeg har tenkt å kjøpe Abit IT7 Max2, og jeg tror det har mulighet til å låse PCI og AGP. Da mener du altså at det er et fett om jeg velger 533 eller 400?

 

*skal vel bestille snart* :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: rikkyrally på 2002-09-13 15:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-13 09:04, RikkyRally skrev:

Quote:


Den 2002-09-13 03:18, Shepherd skrev:

Tror jeg ville gått for 400 utgaven.


 

Hvorfor det, vil den gi bedre ytelse etter overklokking?

 

 

Resultatmessig burdte de stille ganske likt, men med 100 mhz fsb utgaven ville jeg hatt flere valgmuligheter.

 

Men på den andre siden er det vel heller usikkert om man klarer å kjøre 100 -> 133 fsb bumpet på en 2,4 uten noen form for ekstremkjøling. 24 * 133 = 3192 blir vel kanskje litt drøyt å håpe på.

 

Vurderte å kjøpe Intel selv nå, men snubla over en MP1900 for 450 kr så da blir det AMD ei stund til, så da får tiden vise hva som er mest aktuelt å kjøpe neste gang jeg skal ha no nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...