Gå til innhold

Problem med Athlon XP 2000+

Sanzivar

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nettopp nytt stæsj: Chaintech CT-VJL (VIAKT333 DDR 200/266 FSB), AMD Athlon XP 2000+, 256 MB PC2100 DDR-ram og en vifte fra Spire Coolers som skulle takle opp til XP 2100+. Hovedkortets busshastighet kan stilles ved hjelp av en jumper på hovedkortet og den var stilt på 100MHz da jeg mottok det. Prøvde å stille til 133MHz og PC'en virket en god stund helt normal, men så når jeg benchmarket CPU'en med FreshDiagnose slo PC'en seg rett og slett av. Ingen feilmelding... ingenting. Jeg lot den hvile seg litt og slo den på igjen, da funket den som normal, helt til jeg gjorde noe prossessorkrevende igjen. Så nå kjører jeg på 100MHz buss og har 1258MHz. Men... hvis jeg kjøper en ny vifte, kan dette bli fikset? Eller kan det være noe annet? Kan jeg ha festet viften på gal måte?Jeg hadde ikke på noe for å få bedre kontaktflate mellom kjøleribbe og CPU, burde jeg ha gjort det? Har noen hatt same problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Kan være at du ikke har satt på vifta di riktig, altså at den sikker skeivt, og ikke rett på cpu-coren. Prøv å legge på ordentlig kjølepasta (les: ArticSilver, og deretter få satt på vifta riktig. Jeg ville også prøvd med et anna psu, eller å flytte litt rundt på rammen. Hjalp en venn med en lignende pc, og der var det ram som hadde skyld i at pc'en reboota. Prøv også å loade default settings i bios (kanskje du har gjort det ettersom du kjører på 1250 mhz). Lykke til!

Lenke til kommentar

Hva mener du med å oppdatere brikkesettet?

Hvordan gjør jeg det? Nye drivere?

Kan system temperaturen gjøre slik at maskinen rebooter?

Hvis den for eksempel er over 32 grader, er det normalt?

Tenker jeg skal prøve kjølepasta og kanskje kabinettvifter i første runde jeg...

BTW, noen anbefalinger av kabinettvifter?

Helst billige, er nesten blakk :smile:

Lenke til kommentar
Quote:

Sanzivar skrev (2002-09-12 23:16):

Hva mener du med å oppdatere brikkesettet?

Hvordan gjør jeg det? Nye drivere?

Kan system temperaturen gjøre slik at maskinen rebooter?

Hvis den for eksempel er over 32 grader, er det normalt?

Tenker jeg skal prøve kjølepasta og kanskje kabinettvifter i første runde jeg...

BTW, noen anbefalinger av kabinettvifter?

Helst billige, er nesten blakk :smile:

ja prøv med oppdatering av driver til via(Tror det var det du hadde)System tempen på 32 er ikke så mye, Men du kan teste det med å ta lokket/døren og se om du får en stabil pc. Eg bruker enermax vifter som eg er fornøyd med 1 fremme på 4 hd som blåser inn og 2 bak som blåser ut
Lenke til kommentar

Du, ta å sjekk strømforsyningen din. Kanskje den rett og slett er like latterlig som min. (250W) Ble beordret til å kjøpe ny av en salgskonsulent på komplett. SMart assen sa jeg burde kjøpe 360W, så jeg gjorde tilogmed det. :wink:

Har omtrent samme maskin som deg, bare litt bedre;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...