Gå til innhold

Blir Nokia 6680 min nye telefon?

Anbefalte innlegg

Sitter her med en gammel og god Nokia 6110 som ble kjøpt i 1998. Batterikapasiteten er fortsatt nok til 2-3 dager og mobilen fungerer som bare det. Dessverre har displayet begynt å forsvinne til tider, og er derfor på utkikk etter en ny.

Ettersom jeg slo til og kjøpte en dyr telefon i 1998, som jeg fortsatt sitter med, er jeg villig til å gi mye for en ny nå om den på noen som helst måte kan sammenlignes med 6110 sin soliditet (f.eks har sjefen min kastet sin i betonggulvet flere ganger i håp om å ødelegge sin så han har en unnskyldning til å kjøpe en ny... uten å lykkes).

Mine krav:

Viktig:

*Solid (!)

*God talelyd

*Gode taster

*Kalenderfunksjon

*Mulighet for å sjekke mail og andre enkle webressurser når jeg er langt fra nærmeste PC

*Ikke for liten (liker ikke sånne krampaktige tak rundt små telefoner

*Bluetooth (for blåtann headset og kommunikasjon mot PC

*MMS

*Batterilevetid

*God skjerm

*Brukervennlighet

Mindre viktig:

*Kamera

*3G, UMTS og alt det andre greiene jeg ikke helt forstår. En greit rask overføringshastighet for mail og web er bra nok... trenger ikke noe ultrakjappe greier.

*Spill, ringetoner og andre unyttige ting

*Radio

*MP3 og medieavspilling

*Design

Jeg ser at Nokia 6680 har mange av de tingene jeg ser på som mindre viktig, men samtidig oppfyller den de fleste av mine "viktig" krav. Mine viktige krav er imidlertid ikke absolutte krav. Kan fire på noen av de.

Hovedbruksområde:

*Tale

*SMS/MMS

*Holde orden på avtaler

*Sjekke mail

Kan dere veilede meg på om Nokia 6680 er et riktig valg, eller om jeg må se på andre telefoner? Bruker helst Nokia da jeg er mest kjent med deres system, men Sony Ericsson virker også som meget gode telefoner. Andre merker har jeg litt ymse erfaringer med. Pris, helst under 4000 uten abbonement.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Har hatt Nokia 6680 siden mai, og må si meg veldig fornøyd med den. Meget god talekvalitet, den har også god dekning der andre telefoner sliter. Jeg synes den er veldig god å skrive sms med også, men jeg ville prøvd den i en butikk hvis jeg var deg, for å være på den sikkre siden.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper uten abbonement. Har et abonnement jeg er fornøyd med fra Tele 2, og kan derfor ikke kjøpe telefoner bundet til Telenor eller Netcom. Blir i utgangspunktet ikke noe billigere.

Har også tittet på Nokia N70 som ikke er så mye dyrere. Er den mye råere?

Og hva er forskjellen mellom 6680 og 6681?

Lenke til kommentar

6681 har ikke 3g, og ergo ikke videotelefoni. Ellers temmelig mye den samme telefonen :)

Med N70 får du kamera som tar bilder i høyere oppløsning (ikke nødvendigvis mye bedre) og fm-radio. Jeg bruker 6681 mellom mobiltestene, og det er ikke uten grunn. Nokia PC Suite er overlegen de andre produsentenes løsninger, og jeg synes det er genialt å få kalenderavtaler rett opp i ventemodus. Dette kan også gjøres med telefonene som kjører windows mobile, men de er litt dyre, og har kanskje mye du ikke trenger.

Edit: I utgangspunktet tror jeg nok 6681 skal være en grei telefon for deg. Men hvis du har lyst til å brenne de ekstra pengene for 6680, kan det jo være du ikke angrer. Du vil merke forskjellen når du skal bruke den til å surfe nett / sjekke epost, og du griper jo på en måte om fremtiden. Det eneste negative er at skjermen på disse modellene ikke er blant de med høyest oppløsning.

Huff, blir mye rabbel så sent på kvelden

Lenke til kommentar

Har nå gått til innkjøp av en 6680. Kostet meg 2599 kroner, pluss at jeg må betale 600 til Telenor for operatørlåskode. Det vil si ca. 3200 kroner for en 6680 fullstendig uten sperrer, lås eller abonnement. Synes det er en ganske ok pris.

Har av den grunn ikke fått testet den enda, men tastene er ok, dog ikke like gode som min eldgamle 6110 (sikkert vanesak). Ellers virker den solid bygget, og gleder meg til å kunne ta den i bruk om et par uker. Håper bare min 6110 holder disse to ukene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...