Mr.Locke Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Dette er en sub-tråd av tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=524023 Tenkte det var greit å skille ut dette i en egen tråd for her skal vi kose oss med alskens teorier om hvordan jorden, og menneskeheten kommer til å ta slutt (hvis vi går ut ifra at den faktisk gjør det selvfølgelig.) Så fyr løs, kom gjerne med korte eller lange teorier/historier, gjerne så horrible og skremmende som mulig. *henter popcorn* Jeg har to favoritter, en lite trolig, og en mere realistisk. A: (lite trolig men antageligvis den morsomste / mest horrible / dramatisk intense målt i dramatikk pr. sekund ) En meteor treffer jorden og utsletter alt liv på jorden, pang - ferdig, nok om den saken. Dvs. selvom denne er lite trolig, vet jeg at det gjennomsnittlig treffer en stor komet ned på jorden ca hvert 100.000->150.000 år, og at dermed vi er allerede langt over tiden / modne for å bli truffet. Jeg tror allikevel at dette ikke vil utslette menneskeheten i dag fullstendig, det finnes lagre/senter for militæret/regjeringer flere hundre meter under jorden flere tusen steder på jorden i dag, laget for å kunne holde 500+ nøkkelpersoner i live med føde,luft,vann,mat i fler hundre år på hvert av disse "bomberommene" (snakker ikke om vanlige bomberom). I Norge har vi et slikt senter i berget ca 100 meter under jorden, husker ikke navnet men det har klassifisert status men er vel neppe noen hemmelighet av den grunn. Svogeren min jobbet der i 2 år med IT, og de har små "biler" nesten som fra "moonraker" (James Bond) i tunnelsystemet der. En annen grunn er at menneskene muligens kan ha funnet flere metoder for å stoppe en slik meteor innen 20-30 år, enten med sol-laser, atomvåpen,raketter som skyver den ut av bane, fordampning som fungerer som jet-motor for å skyve den ut av bane fra jorden osv osv. B: Min favoritt, og en mulighet jeg ikke har vanskelig for å akseptere heller siden det egentlig handler om evolusjon. At mennesket skaper AI (Artificial Intelligence / kunstig sisiliumbasert intelligens - liv. Senere muligens bio-karbonbasert / hybrider. ) og dermed enten dør ut etter hvert eller at AI rett og slett utsletter menneskene. AI er antageligvis det mest naturlige neste steg i evolusjonen her på jorden, ettersom AI kan leve langt mere produktivt med langt mindre ressursbruk og har langt større og lenger overlevelsevne og kan sikkert reprodusere seg selv langt mere effektivt og kontrollert til enhver tid. AI vil alltid kunne tilpasse seg ethvert miljø det ferdes i, og tror, som mange forskere, at hvis vi noen gang støter på E.T / utenomjordisk intelligent liv noengang, er det 90% sjanse for at det livet ikke er rent biologisk eller karbonbasert, ettersom AI antageligvis vil ha utviklet seg for lenge siden der også, og vil kunne kolonisere planeter mye bedre enn organisk sårbart liv. AI er også mye mere effektive til å faktisk passe på å vedlikeholde f.eks nødvendig biologisk liv f.eks for å holde en planets fauna vedlike (bortsett fra menneskene som AI ser vel heller som en trussel mot miljøet på enhver planet/omgivelse.) Endret 21. januar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 hmmm ....var et vanskelig emne å vurdere. synes nr.2 linknet litt på terminator, men en ganske god mulighet. jeg tror at vi kommer til å ødelegge oss selv enten ved miljø forurensning til jorda ikke klarer mer. eller at vi sprenger oss selv i luften med atom bomber og kjemiske våpen . Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Siden vi allerede har en "stein" kommende, så tror(les: tror) jeg den er den mest åpenbare.. Så da ville jeg bare takke for all de fine stunden ..... :!: neida, bare tuller. Skal nok klare å finne på noe som kan stoppen en eventuel "nedbør" fra verdensrommet. Siden roboter som plukker opp røde\blåe baller har begynt å blomstre opp i japan for tiden, tror jeg kanskje det den mest trolige slutten for menneskeheten(hvis jeg skulle velge mellom 1 og 2). Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 jeg tror at vi kommer til å ødelegge oss selv enten ved miljø forurensning til jorda ikke klarer mer. eller at vi sprenger oss selv i luften med atom bomber og kjemiske våpen . 5477439[/snapback] enig og så kommer sykdommer av miljø forurensninger... litt rart med år 2006 når alle trekkfuglene trekker nord igjen til våren! Så vi får virkelig håpe dei klarer å ta knekken på fugleviruset før det blir verre en nå. For nå er det Mennesker som sprer fugleinfluensa Tror vi kommer til å dø av miljø forurensning som igjen skaper nye sykdommer, forskere mener vel også Været påvirker av forurensning. global oppvarming er også et problem..isen smelter og vannet stiger mange meter.. jorda vil bli mindre! litt Off topic: Jorden brenner midt inni jorda..men noe må den jo forbrenne, kansje Jorden bruker oljen som brennstoff? bare en mening Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Menneskeheten vil bli delvis utryddet i 3214 da en pest utvikles fra noe som kommer fra med meteor. Denne vil bre seg på jorden og ta knekken på 98% av jordens befolkning i løpet av 3 måneder. De resterende vil dø i 3387 da en større meteor treffer jorden og skaper en istid som varer i 87 år. Endret 22. januar 2006 av Carnifex Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Menneskeheten vil bli delvis utryddet i 3214 da en pest utvikles fra noe som kommer fra med meteor. Denne vil bre seg på jorden og ta knekken på 98% av jordens befolkning i løpet av 3 måneder. De resterende vil dø i 3387 da en større meteor treffer jorden og skaper en istid som varer i 87 år. 5479098[/snapback] <personangrep> Dette må være det største/mest tøysete tullpratet jeg noensinne har lest. Vær så snill å hold deg for god til å levere slike skrøner, enkelte kan faktisk tro på det. </personanrep> Den istiden kommer til å være i 86 år, 12 måneder og 32 dager (månedene har 32 og 33 dager i år 3387 og består av 13 måneder, ikke 12 pga. jordens rotasjonsakse som vil bli forskyvet i sin bane rundt solen fra år 2893 av når Bin Laden sitt tipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipp oldeoldeoldeoldeoldebarn sprenger månen og koloniene der i et terroristangrep. ), og ikke i 87 tullete år. Sånn ellers er jeg helt enig alt det andre. Endret 22. januar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 B: Min favoritt, og en mulighet jeg ikke har vanskelig for å akseptere heller siden det egentlig handler om evolusjon. At mennesket skaper AI (Artificial Intelligence / kunstig sisiliumbasert intelligens - liv. Senere muligens bio-karbonbasert / hybrider. ) og dermed enten dør ut etter hvert eller at AI rett og slett utsletter menneskene *snip* 5477372[/snapback] Liker teorien, men dette avhenger helt av om AI-en kommer til å skjønne vitsen i å videreføre seg selv. Dette vil da heller ikke bli jordens undergang, men slutten på menneskeheten. Jeg tror ikke vi kommer til å dø ut grunnet forurensning, til det er vi for tilpasningsdyktige. Skal ikke se bort fra at vi med tid og stunder kommer til å ha utviklet teknologi til å fremstille alt vi trenger maskinelt, så behovet for flora og fauna faller bort. Skal noe få tatt ordentlig rotta på oss, måtte det vært noe som tok oss på senga, f.eks en meteor man har oversett (det finnes bøttevis av digre beist som stjernekikkerne ikke vet om, og det er de som er farlige). Slik det er i dag har vi jo med legevitenskapen stoppet alt som heter evolusjon av vår egen rase, så det kan jo hende vi degenererer oss i hjel. Mulig at AI er neste skritt på evolusjonsstigen, fordi vi selv ikke utvikler oss lenger. Det kan også hende at vi til slutt kommer til å dø ut grunnet politisk korrekthet; alle vil sitte i hver sin hule og ikke gjøre noe som helst av redsel for å virke støtende Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Det kan også hende at vi til slutt kommer til å dø ut grunnet politisk korrekthet; alle vil sitte i hver sin hule og ikke gjøre noe som helst av redsel for å virke støtende Den støtter jeg 100%, så mye at jeg vil lage en egen kult / religion basert på jordas og menneskehetens undergang på den måten. Nå kan jeg desverre ikke si noe mere om det, i frykt for å ikke være politisk korrekt. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 hva med at menneskeheten rett og slett uvikler seg videre? at vi faktisk aldri vil bli utryddet? At om millioner av år sitter noen folk og ler av de dumme menneskene som utnyttet kun 10% av hjernekapasiteten Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Headcleaver blir moderator på musikkforumet. 5477921[/snapback] HAHAHAHAHAHAHHAHAA!! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) hva med at menneskeheten rett og slett uvikler seg videre? at vi faktisk aldri vil bli utryddet? At om millioner av år sitter noen folk og ler av de dumme menneskene som utnyttet kun 10% av hjernekapasiteten 5483440[/snapback] Og ikke utnytter naturens ressurser like godt som da. Og like miljø vennelig. Kommer sikkert noen aliens til jorda, akkurat som en traffik-kork(tenk star-wars), siden livet på dems planet var mye mer utvikla, og de sprengte seg selv til hælvette(bokstavelig-talt). Så de nøkkelpersonene som var igjen fløy til jorda. Så bringer de et virus som vi ikke tåler, og dør som fluer. Så kan de sprenge/forsøple denne planeten også. Endret 23. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg tror nok de fleste menneskene på jorda kommer til å dø i de neste par hundre årene, på grunn av epedimier eller virus av noe slag. Det er jo helt logisk at dersom de blir bare mer og mer mennesker, desto større er sjansene for at store deler av befolkningen blir utslettet av virus o.l Lenke til kommentar
mrMarL Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hva med supervulkanen i yellow stone? Trur den vil ta live av mye folk. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jordens undergang blir sånn ca som dette Himmelen er rød og alt du ser er enkelt og greit uvirkelig. Alt du ser er fullstendig kaos og du må være ganske "dyp" psykisk for å virkelig forstå hva som foregår. Ingen er seg selv og du får det inntrykket du aldri hadde drømt om å få av dine venne, bekjente og ukjente! Absolutt alt går til helvette for deg og alle andre. folk ligger døde i gatene, andre ser ut som de har gått på syre hele livet og er ikke seg selv i det hele tatt. Folk dør rundt detg helt uten grunn! Det er en indre makt som regjerer over deg og alle andre. En makt som tvinger deg til å forsvinne fra jordens overflate.. Vil tro det stemmer ganske bra Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Om noen millioner år, når jorden blir slukt av sola Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Om noen millioner år, når jorden blir slukt av sola 5498341[/snapback] Bullshit Finnes ikke en enkel forklaring på jordens undergang.. Det vil skje på en ekstremt uforklarlig måte.. vent å se Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Headcleaver blir moderator på musikkforumet. 5483441[/snapback] Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg tror nok de fleste menneskene på jorda kommer til å dø i de neste par hundre årene, på grunn av epedimier eller virus av noe slag.Det er jo helt logisk at dersom de blir bare mer og mer mennesker, desto større er sjansene for at store deler av befolkningen blir utslettet av virus o.l 5497601[/snapback] Jeg tror også at virus og bakterier vill drepe store deler av folket på jorden. Det er jo moder naturs måte å regulere en bestand på. Trenger bare se på andre dyr, hva skjer med reven når det er mange av de..? Jo, Skabb. Det samme skjer med andre dyr som det blir for mange av. Og selv om vi mennesker har medesiner, kan vi ikkje vinne alle kampene mot virus og bakterier.. Det er bra logisk spørr du meg... Men når det gjelder Jordens undergang. Tror jeg solen, eller menneskene klarer det fint en gang i tiden. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Angående epedimier osv så tror jeg egentlig at vi ikke bør undervurdere våre leger og forskere. Jeg tviler ikke på at vi kan få en masse problemer med større virus osv. Men jeg er naiv nok til å tro at dette er noe forskere og leger vil klare å begrense. Kanskje noen hundretalls millioner stryker med. Men dette er jo ikke noen undergang. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg er ikke helt sikker her. Snakker vi jorden undergang, som i noe skjer ned jordkloden slik at INGENTING kan leve på den mer, eller snakker vi menneskets undergang, som i at arten mennesket ikke eksisterer lenger på jordkloden, men annet liv kan gjøre det? Syns ikke du var helt klar på det Mr.Locke, og du som vanligvis er så konsis og utfyllende Klodens undergang: Må vel være forårsaket av katastrofer av apoklyptiske dimensjoner: - Ille stor sten fra verdensrommet krasjer inn i kloden, *BANG*, den sprekker eller no, intet overlever. - Solen spiser opp kloden. Det kommer til å skje uansett. - Neste gang magnetfeltet bytter poler (det har skjedd før) går det så apeshit at alt liv får seg en dødelig dose med ett eller annet ikke bra. (lite sannsynlig pga alt liv på bunnen av havene) - Vulkansk aktivitet av en eller annen form går bananas. A fire and brimstone end to all life. Menneskets undergang. Alle overnevnte grunner i mindre skala, pluss: - Virus og/eller bakterie epidemier - Nanoboter (grå masse, spørr Mr.Locke) - Naturressursene blir FULLSTENDIG oppbrukt - Atomkrig ... kanskje ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå