AH Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg mener bestemt at jeg har sendt SMS tidligere. Jeg har og sendt MMS. Nå får jeg ikke sende SMS, men kan sende og motta MMS. Kan og motta SMS. Har Talkmore med penger på konto og Netcom sin meldingssentral, +47 92 00 1000 Kan noen hjelpe meg? Jeg kan ringe både innenlands- og utenlands. Alt fra fasttelf til mobi. Men ikke SENDE sms.. Den begynner på sendingen et lite sekund, og får beskjed om at; Kan ikke sende. Meldingen er sperret. Får dem blir lagret. Alt virker som den skal, utenom at jeg ikke får sende sms... Lenke til kommentar
zand Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Du må sjekke at meldingen sendes via GSM, og ikke GPRS. Husker ikke nøyaktig hvor du må gå da jeg ikke har SE selv, men det ligger enten under Meldingsinnstillinger eller Innstillinger og Kommunikasjon. Se evt manualen hvis du ikke finner det. Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Innstillinger - kommunikasjon - datakomm. - SMS-tilgang. Velg GSM, ikke GPRS Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Ja det høres ut som innstillingene som Zand og Candyluv sier. Hvis ikke ta kontakt med operatøren din og be de sjekke om de har sperret for sending av sms. Dette skal normalt skje men har hørt flere ganger at det har skjedd. Lenke til kommentar
AH Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Flott, takk skal dere ha. Nå ser alt ut til å virke. Både SMS og MMS.. Takk Takk. Helgen er reddet! Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei! Jeg har samme problem som AH hadde. Jeg kan ringe og ta imot meldinger, alt utenom å sende SMS, noe som er veldig uheldig for meg ettersom jeg sender veldig mange. Jeg har NetCom YoungTalk med SMS-Mania, på en SE K750i. I går da jeg var på riksgrensen funket det helt fin å sende SMS, både før og etter at jeg hadde kommet over på svensk side. Men da vi var ferdig der og på tur hjem, og jeg skulle sende SMS til kjærsten min når vi var kommet tilbake i norge fikk jeg opp beskjeden; Kan ikke sende. Meldingen er sperret. Jeg har nå prøvd å sjekke det dere foreslo til AH, og instillingene står på GSM slik de skal. Så jeg lurer på om det kanskje er noen av dere som vet hva i husleste det kan være? Lenke til kommentar
zica Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Hei!Jeg har samme problem som AH hadde. Jeg kan ringe og ta imot meldinger, alt utenom å sende SMS, noe som er veldig uheldig for meg ettersom jeg sender veldig mange. Jeg har NetCom YoungTalk med SMS-Mania, på en SE K750i. I går da jeg var på riksgrensen funket det helt fin å sende SMS, både før og etter at jeg hadde kommet over på svensk side. Men da vi var ferdig der og på tur hjem, og jeg skulle sende SMS til kjærsten min når vi var kommet tilbake i norge fikk jeg opp beskjeden; Kan ikke sende. Meldingen er sperret. Jeg har nå prøvd å sjekke det dere foreslo til AH, og instillingene står på GSM slik de skal. Så jeg lurer på om det kanskje er noen av dere som vet hva i husleste det kan være? 7969682[/snapback] Ring 05050, så hjelper de deg. Er vel noe med kombinasjonen prepaid-abonnement/evt lav saldo og utlandstur som aktiverer en sperre hvis jeg ikke tar helt feil. Forumbrukeren med nick zegenie kan vel forklare nøyaktig hva som har skjedd Endret 18. februar 2007 av zica Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Okey, takk Kan prøve å fylle litt penger på kortet, siden det ble tømt når jeg var i Sverige, og om d ikke funker så ringer jeg dem på 05050 Lenke til kommentar
sewwe Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei!Jeg har samme problem som AH hadde. Jeg kan ringe og ta imot meldinger, alt utenom å sende SMS, noe som er veldig uheldig for meg ettersom jeg sender veldig mange. Jeg har NetCom YoungTalk med SMS-Mania, på en SE K750i. I går da jeg var på riksgrensen funket det helt fin å sende SMS, både før og etter at jeg hadde kommet over på svensk side. Men da vi var ferdig der og på tur hjem, og jeg skulle sende SMS til kjærsten min når vi var kommet tilbake i norge fikk jeg opp beskjeden; Kan ikke sende. Meldingen er sperret. Jeg har nå prøvd å sjekke det dere foreslo til AH, og instillingene står på GSM slik de skal. Så jeg lurer på om det kanskje er noen av dere som vet hva i husleste det kan være? 7969682[/snapback] SMS blir ofte sperret pga roaming om man går tom for penger når man er i utlandet, bare ring 05050 så er det i orden innen en time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå