Gå til innhold

Spørsmål omkring M2.

stinger82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OKi, men vil det være bakoverkompitabel med ddr?

5477300[/snapback]

Nei!

DDR har 184 pin og DDR2 har 240 pin.

5477437[/snapback]

Jo... På en måte. ASRock dual sata2 støtter fremtidige am2, men kan kun bruke ddr minne. Så det bør nok gå greit :thumbup: (men det er trolig alene i sitt slag)

Lenke til kommentar

5477300[/snapback]

Nei!

5477437[/snapback]

Jo... På en måte. ASRock dual sata2 støtter fremtidige am2, men kan kun bruke ddr minne. Så det bør nok gå greit :thumbup: (men det er trolig alene i sitt slag)

5477875[/snapback]

Tror du tar feil her... Det er ULi M1695 som støtter AM2 som ASRock bruker i sine HK.

Lenke til kommentar

5477300[/snapback]

Nei!

5477437[/snapback]

5477875[/snapback]

Tror du tar feil her... Det er ULi M1695 som støtter AM2 som ASRock bruker i sine HK.

5481774[/snapback]

Ja? Jeg vet det, men jeg vet ikke om noen andre hovedkort som bruker samme chipset... :roll: . Men jo, det er til og med en egen slot til fremtidige cpuer, så det skal vel funke?

Lenke til kommentar

Ja? Jeg vet det, men jeg vet ikke om noen andre hovedkort som bruker samme chipset... :roll: . Men jo, det er til og med en egen slot til fremtidige cpuer, så det skal vel funke?

5482420[/snapback]

Hovedkort som støtter socket 939 og AM2? Gi meg den linken er du snill ;)

Lenke til kommentar

5482420[/snapback]

Hovedkort som støtter socket 939 og AM2? Gi meg den linken er du snill ;)

5485995[/snapback]

I denne testen hos Anandtech skriver de følgende i hvert fall:

The dual support for full PCIe x16 and AGP 8X will be the most important feature for many. Here, you can see the PCIe x16, PCIe x1, AGP 8X, and 3 standard PCI slots that are housed on the ASRock 939Dual. The slot to the very right is the "Future CPU" slot designed to accept the AMD M2 and possibly other future processors.

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2524&p=2

Lenke til kommentar
Men jo, det er til og med en egen slot til fremtidige cpuer, så det skal vel funke?

Det blir vel på samme måte som "Upgrade"-serien til ASRock, der en oppgraderer fra socketA -> Socket754 -> Socket939 med et tilleggskort/ adapter i reservert slot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...