Gå til innhold

Iq test; kasserer vs. mindreårige

Christian86

Anbefalte innlegg

Fungerer sikkert fint til å kjøpe snus på da, de er ikke så nøye på det, men skal du på by'n eller kjøpe øl så kan du dra deg et annet sted. I England sjekker de ikke leg  :love:

5479025[/snapback]

I England er det vel 16 på alkohol/tobakk?

5495391[/snapback]

Er 16 på røyk, 18 på øl og vin og 20 på sprit, tror jeg. Jeg måtte vise legg for å kjøpe røyk der, og jeg er atten. :blush: Ser ikke spesielt ung ut heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men så har det seg slik at studentbevis ikke er gyldig legitimasjon, men det er nok av idioter i kassene rundt omkring som er totalt ukritiske når folk viser frem "legitimasjon".

Selv skal jeg innrømme at når jeg ber folk om leg (jobber forøvrig på en ganske travel kiwi butikk) så er jeg alt for slurvete med å sjekke bilde og se om de kan ha skrapet på det siste tallet (88 blir 86 etter en omgang stanley kniv og klarlakk/klar neglelakk) og har sikkert solgt til mange mindreårige.

Men så har det seg sånn at en kollega og god venninde er født i 88 og vet hvem som er like gamle eller yngre enn henne så da får jeg tips om hvem som har fake eller ikke :)

Men det eneste jeg godtar som leg er pass, bankkort og førerkort og såvidt jeg er bekjent er det de eneste formene for legitimasjon som er gyldige? (Det er ofte slik i utlandet hvertfall, kun pass og førerkort er internasjonale, bankkort funker noen steder, men ikke alle).

Lenke til kommentar

darkness|: Jeg fikk :D gyldig til 2010, selv om jeg har slutta nå hahaha!

Viser seg at Postens ID kort også er gyldig leg i norge tror jeg.

Jeg skulle inn på utested en gang (var 19 da), men bildet på bankkortet mitt var "for dårlig", så jeg prøve med studentbevis så han kunne se bildet derfra og sammenligne fødselsdato og signatur, men det var visst uinteressant siden det ikke var gyldig leg.

Jeg forstår at studentbevis ikke er gyldig leg fordi da jeg fikk mitt hadde jeg det i en dag uten at det var laminert og da kunne jeg godt ha byttet bildet hvis jeg ville... i ettertid kan jeg også enkelt fjerne laminering uten at skriften går vekk og bytte bildet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...