Gå til innhold

Iq test; kasserer vs. mindreårige

Christian86

Anbefalte innlegg

fælt så gretne folk skal være da.. who gives a rats ass om de har falskt leg eller ikke.. herregud, la nå folka drikke seg dritings, og ha det morro med vennene sine :)

5478409[/snapback]

vel, jeg kan velge; enten mister jeg muligens jobben eller mister anseelse for å bevisst ha brutt reglene, ellers så får de drikke seg drita i helgen.

Sorry mac, er såpass ond at jeg beholder heller jobben jeg trenger for å betale bilen og kamera, fremfor å gjøre de to en tjeneste.

5478538[/snapback]

vel, nå er det nå slik at om de viser falskt leg, kan ikke du bli straffet for å godta det, så hvorfor være en dust, og nekte dem det?

5478991[/snapback]

Fordi reglene er der av en grunn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare det at flere og flere dørvakter ol. har funnet ut av det.

Mopedførebevis gikk over til mopedsertifikat for over et år siden nå, så de fleste som har en jobb der de sjekker legitimasjon har fått dreisen på den nå. "Se jeg har «sertifikat», er ikke jeg 18 da?"  :hmm:

Fungerer sikkert fint til å kjøpe snus på da, de er ikke så nøye på det, men skal du på by'n eller kjøpe øl så kan du dra deg et annet sted. I England sjekker de ikke leg  :love:

5479025[/snapback]

Funka jaffal som bare juling da jeg var 16, men det begynner jo å bli en stund siden... :)

Lenke til kommentar
slik jeg ser det er det bedre at de får kjøpe øl i butikken, en hjembrent av en eller annen person... drikke får dem tak i uansett..

5479456[/snapback]

her er noen grunner til at jeg er prinsippfast:

- jeg langer ikke til mindreårige (lar dem ikke kjøpe når jeg vet de er mindreårige)

- jeg lar ikke personer jeg absolutt ikke liker få kjøpe når de er mindreårige

- de kunne fint ha sladret til sjefen etterpå, fordi jeg hadde ALL mulig grunn til å vite at de var mindreårige

- reglene er der for en grunn, og min jobb er å opprettholde dem. Driter jeg i dem, så har jeg ikke noe grunn til å være der (ja, er så forbaska pliktoppfyllende)

så, ja (i dine ord) jeg er så kjip,dust, og teit at jeg ikke sjenker mindreårige :p og jeg er stolt over at jeg faktisk kan holde på de prinsippene, og ikke la dem avgjøres av to smørkladder og et hull mellom bena

Lenke til kommentar
så, ja (i dine ord) jeg er så kjip,dust, og teit at jeg ikke sjenker mindreårige :p og jeg er  stolt over at jeg faktisk kan holde på de prinsippene, og ikke la dem avgjøres av to smørkladder og et hull mellom bena

5479548[/snapback]

Vel greit å være prinsippfast, men verden er ikke svart/hvit. Men i dette tilfellet er jeg enig med deg, selv om de får kjøpt andre plasser trenger ikke du være den som langer til dem.

Lenke til kommentar
så, ja (i dine ord) jeg er så kjip,dust, og teit at jeg ikke sjenker mindreårige :p og jeg er  stolt over at jeg faktisk kan holde på de prinsippene, og ikke la dem avgjøres av to smørkladder og et hull mellom bena

5479548[/snapback]

Vel greit å være prinsippfast, men verden er ikke svart/hvit. Men i dette tilfellet er jeg enig med deg, selv om de får kjøpt andre plasser trenger ikke du være den som langer til dem.

5479590[/snapback]

tja, jeg ser det negative alkoholen gjør, så hvorfor skal jeg bidra til noe jeg ikke liker. Det kalles å være hyklersk.

uansett, jeg er ikke dønn prinsippfast (burde innrømme det), men er det som regel

Lenke til kommentar

Mopedførerbevis burde funke hvis det er av typen som har bilde og personnr., studentbevis tror jeg ikke er gyldig legitimasjon (har veffal måttet rote fram visakortet på by'n flere ganger). Lånekortet på biblioteket er heller ikke gyldig, i tilfelle du lurte :p

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Postens ID' kort, førerkort på bil, førerkort på moped (om du er over 18 seff) Visakort(eller andre bank-kort. Hovedregelen er at det skal være bilde og person-nummer på. Skolebevis, bussbevis osv funker ikke

Jeg jobba i Kassa på Rema og lot ALDRI de som var under 18 kjøpe røyk eller alkohol. Kall meg sleip, men jeg syntes det var kjempekjekt å nekte de å kjøpe jeg, enten det var fordi de ikke hadde legitimasjon, eller om de hadde skrapt vekk ene årstallet :whistle: Men da jeg jobbet i en rolig kiosk derimot kunne jeg godt la de jeg likte kjøpe røyk dersom vi var alene i butikken..

Men å la en fremmed reivunge kjøpe noe han ikke er gammel nok til å kjøpe.. neeeei :D For alt man vet kan det være noen som er sendt ut fra lokalavisa for å "sjekke" de forskjellige butikkene.

Når det gjelder falsk legitimasjon på byen kan faktisk vakta ikke nekte deg å komme inn fordi han ikke synes du ligner på den på bildet. Men det er jo synd for deg om han slipper deg inn, tar en telefon til politiet, å så kommer de for å sjekke deg. Å bruke falsk legitimasjon er faktisk veldig ulovelig og vil medføre både bot og flekk på vandelen din :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg ble en gang nektet å få handlet øl fordi jeg gikk sammen med noen som var for unge, var irriterende der og da, men sendte dem agåre og gikk inn igjen.. og da var det greit. Skjønner jo at det skal være strengt, husker når jeg var 16-17, tok med meg ekstra nøkkelen til bilen til pappa og stakk ned.. fungerte som oftest.

Synes du gjorde det riktig, ikke sett jobben på spill på grunn av noe sånt.

Har faktisk en gang når jeg har stått i køen fått spm av han som satt i kassa; tror du hu her er 18. Jeg viste godt hvem hun var, men ikke hvor gammel.. men for meg var det jo samma søren.. så jeg sa bare.. joda.. ser gammel nok ut hun. Og da fikk hun handla..

Etter litt research etter på fant jeg jo ut at hu faktisk var gammel nok også:p

Lenke til kommentar

Det er såpass enkelt i Norge å skaffe seg en annens leg med ditt navn og bilde at dette burde jo ikke være en problemstilling hehe... men kan jo hende at disse småbærtene ikke vet hvordan da. Skal ikke fortelle dem hvordan jeg da... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...