Gå til innhold

Iq test; kasserer vs. mindreårige

Christian86

Anbefalte innlegg

fra mitt daglige liv som kassaansatt :p

det var lang kø til kassene, og jeg merket meg ved to jenter i køen jeg betjente. Jeg visste utmerket god hvem de var og hvor gamle de var.

De ser meg, men fortsetter i køen, helt frem til varene skal på båndet. Innholdet; en sixpack øl og to cider.

Jeg er forresten så kjip at jeg ber alle om legg når jeg ikke er sikker på alder. Ettersom noen fra 88 kunne ha fylt 18 i 2006, så ber jeg om leg.

Jenta hvis jeg kjenner storebroren og foreldren ti drar opp legitimasjon.

Jenta på kortet likner ikke overhode, og fødselsesdatoen var i 86. Selv i mine villeste tanker, så trodde jeg aldri følgende:

- jente visste hvem jeg var (veldig godt ettersom de var mye i kontakt med meg på vgs via et valgfag jeg hadde ansvaret for)

- de gikk på samme barne - ungdom og videregående skole som meg

- hun ene burde visst at jenta på legget var en bekjent av meg som gikk i paralellklassen min i 10.

trass dette så hadde de fortsatt mot kassen jeg satt i, vist leg og håpet alt gikk bra. Noen som kan forklare tankegangen deres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså det verste de kunne ha kommet ut med er 0 pils. Derfor så tror jeg nok de tok sjansen. Hva kunne ha skjedd? De kjente en i kassen sånn delvis. Var lov å prøve seg ikke sant? De visste nok at du ville la dem gå. Noe du kanskje også gjorde? =P Hehe selvsagt gjorde du det, fordi de var jenter =) De hadde nok ingen strategi bak det hele. Bare for å gå for det. De tenkte nok at det var lurere å stå i køen der du betjente, enn å stå i køen til en gammel dame på 60+ med store briller.

Lenke til kommentar

har lite til overs for de to, så nei. Jeg er ego nok til at jeg beholder heller jobben som kan betale for D200 kameraet mitt, enn å la to utakknemlige jenter drikke seg dritings i helgen :p

Besides; var bare en annen "eldre" damen i kassene. De andre er på min alder og litt slappere tror jeg :p

Lenke til kommentar
Viser hun falskleg og du godtar det kan ikke du dømmes for det, men siden du viste om det stiller jo saken litt annerledes.

5476839[/snapback]

klar over det. Har gjort den bommerten en gang og sett legg, sett riktig dato osv, men tvilt så sterkt på at hu var over 18 at jeg enda husker ansiktet hennes. Hu har enda å komme igjen. Tror hun forstod at jeg er mistenksom på henne hehe.

Lenke til kommentar

Ahehaeaha, det er dritmoro å avvise folk som har fått lånt leggen til storesøstra si. =D

"Har du leg? :)"

"Øh, ja her..."

"Hahakek, lolnei. Setter du tilbake sjøl?"

"Jammen! Det står jo 1987 der!"

"Ja, ser det... Såh, stikk nå."

"Jammen! Aaarh!! =((("

" :)"

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Ahehaeaha, det er dritmoro å avvise folk som har fått lånt leggen til storesøstra si. =D

"Øh, ja her..."

"Hahakek,  lolnei. Setter du tilbake sjøl?"

"Jammen! Aaarh!! =((("

5477521[/snapback]

det beste er jo hvist du beholder leggen og , noe med full rett kan :D

var det beste med og kjøre buss . beslaglegge buskort ol , utrolig mange som prøver seg på den kortet er ødelagt men jeg har kvitering ( som er til et annet kort ) så mister di både kort og kvitering til noen andre

:devil:

Lenke til kommentar

Jeg er 17 år og får kjøpt røyk omtrent overalt og de spør nesten aldri om legg. Hvis de gjør det så viser jeg lappen min og den har funka helt siden jeg var 16 år (Den er EKTE).

Men når det gjelder øl så er det ikke snakk om. Jeg har aldri fått kjøpt, enda jeg har prøvd en god del ganger.

Lenke til kommentar

"Øh, ja her..."

"Hahakek,  lolnei. Setter du tilbake sjøl?"

"Jammen! Aaarh!! =((("

5477521[/snapback]

det beste er jo hvist du beholder leggen og , noe med full rett kan :D

var det beste med og kjøre buss . beslaglegge buskort ol , utrolig mange som prøver seg på den kortet er ødelagt men jeg har kvitering ( som er til et annet kort ) så mister di både kort og kvitering til noen andre

:devil:

5478426[/snapback]

Mange bussjåfører som tror de er konge på studentbevis osv. Mange skoler er treige med å dele ut årsoblater osv, derfor var det alltid hat å få rabatt på bussen i august-september hvert år. Hater sjåfører som tror de kan inndra studentbevis! Det er da for søren privat eiendom, og ikke noe busselskapet har noe med å gjøre. Hvis de ikke godtar beviset, får de heller si nei og kreve full pris. Makan.

(Ble senest stoppa på bussen her i romjula da jeg var hjemme. Hadde både amerikansk studentbevis og ISIC-kort (international student identity card), men neida, det var ikke godt nok. Måtte få meg "ordentlig", sa han og ville beholde kortet. Idiot.)

Lenke til kommentar
fælt så gretne folk skal være da.. who gives a rats ass om de har falskt leg eller ikke.. herregud, la nå folka drikke seg dritings, og ha det morro med vennene sine :)

5478409[/snapback]

vel, jeg kan velge; enten mister jeg muligens jobben eller mister anseelse for å bevisst ha brutt reglene, ellers så får de drikke seg drita i helgen.

Sorry mac, er såpass ond at jeg beholder heller jobben jeg trenger for å betale bilen og kamera, fremfor å gjøre de to en tjeneste.

Lenke til kommentar
Jeg er 17 år og får kjøpt røyk omtrent overalt og de spør nesten aldri om legg. Hvis de gjør det så viser jeg lappen min og den har funka helt siden jeg var 16 år (Den er EKTE).

Men når det gjelder øl så er det ikke snakk om. Jeg har aldri fått kjøpt, enda jeg har prøvd en god del ganger.

5478477[/snapback]

Traktorlappen? Funker fett som bare det. Tok den da jeg var 16, og fikk aldri behov for fake-leg (traktorlappen er helt lik billappen, bortsett fra en T i stedet for B). Det skjedde EN gang at ei kioskdame visste forskjell og nekta meg sigg, men det er det. Når man viser traktorlappen kan man ikke bli tatt for dokumentfalsk heller, det er jo en ekte legitimasjon. :cool:

Lenke til kommentar
fælt så gretne folk skal være da.. who gives a rats ass om de har falskt leg eller ikke.. herregud, la nå folka drikke seg dritings, og ha det morro med vennene sine :)

5478409[/snapback]

vel, jeg kan velge; enten mister jeg muligens jobben eller mister anseelse for å bevisst ha brutt reglene, ellers så får de drikke seg drita i helgen.

Sorry mac, er såpass ond at jeg beholder heller jobben jeg trenger for å betale bilen og kamera, fremfor å gjøre de to en tjeneste.

5478538[/snapback]

vel, nå er det nå slik at om de viser falskt leg, kan ikke du bli straffet for å godta det, så hvorfor være en dust, og nekte dem det?

Lenke til kommentar

5478477[/snapback]

Traktorlappen? Funker fett som bare det. Tok den da jeg var 16, og fikk aldri behov for fake-leg (traktorlappen er helt lik billappen, bortsett fra en T i stedet for B). Det skjedde EN gang at ei kioskdame visste forskjell og nekta meg sigg, men det er det. Når man viser traktorlappen kan man ikke bli tatt for dokumentfalsk heller, det er jo en ekte legitimasjon. :cool:

5478550[/snapback]

Bare det at flere og flere dørvakter ol. har funnet ut av det.

Mopedførebevis gikk over til mopedsertifikat for over et år siden nå, så de fleste som har en jobb der de sjekker legitimasjon har fått dreisen på den nå. "Se jeg har «sertifikat», er ikke jeg 18 da?" :hmm:

Fungerer sikkert fint til å kjøpe snus på da, de er ikke så nøye på det, men skal du på by'n eller kjøpe øl så kan du dra deg et annet sted. I England sjekker de ikke leg :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...