Hrodebert Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Men jeg slenger meg på og er helt enig med Tabris i denne sammenheng. Undertegnede går i dress og slips og hører på death-metal, er ingen utpreget "dyrevern aktivist" , men innehar forsatt muligheten til og bruke hodet. Ved og bruke hodet ser jeg hvor ille dette er. Dette er tortur av uskyldige dyr, dette skulle ingen støtte opp om uansett om man er "dyrevern aktivist" eller ikke. Er fantastisk at noen faktisk bryr seg å prøver og gjøre noe med dette i stedet for og bare sitte og jabbe om at mennesker er mer verdt en dyr og at ingen bryr seg, for det er ikke sant! Endret 13. november 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Dyr er mat. Dyr er pels. :-) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Dyr er individer som har krav på en skikkelig behandling. Har du hatt mye omgang med dyr og dyrehold Skugga? Lurer bare på hva som får deg til og ha et slikt syn på levende individer? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Dyr er levende vesner, men de er også i en stor grad mat og pels. Slik jeg ser det burde vi rett og slett behandle dyrene med litt mer respekt, ettersom de yter så innmari mye for oss. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Levende vesener hvis formål er å bli til mat og jakker. =) Og for å svare på robertehs spørsmål: Nei, jeg misliker hunder, katter og tradisjonelle husdyr som pesten. Hvorfor har jeg et verre syn enn deg? Du er en hykler med mindre du er vegetarianer. Lenke til kommentar
Psych Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Jeg er ikke vegeterianer, men jeg mener at dyrene må behandles med respekt. Dyrene som skal slaktes burde bli avlivet raskt og smertefritt. Det er beklagelig at det ikke er slik i realiteten. Jeg er STERKT imot måten dette praktiseres på, har blant annet sett opp til flere videoer som fremviser brutale metoder som har blitt normalisert i flere land. Dette gjelder å flå dyr levende, skjære av pels, hud etc mens dyret fortsatt er i livet. Jeg kan jeg ikke forstå hvordan mennesker har samvittighet til å utføre slike barbariske handlinger. Hver gang jeg har sett slike videoer føler jeg rett og slett at djevelen våkner opp i meg, og at disse type mennesker ikke har livets rett. Endret 13. november 2008 av Psych Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg flirer godt når folk blir helt fra seg av videoer hvor dyr ikke har det bra, og sporenstreks legger seg på en linje hvor de mener gjerningsmennene skulle hatt samme behandling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Skugga, du ler av folk som reagerer på at dyrt blir flådd levende? Har du i det hele tatt sett en slik video? Du er ikke helt oppegående om du mener alvor i dine ord... Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg ler av at de mener den samme behandlingen skal påføres gjerningsmennene, klarer du ikke å lese? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg ler av at de mener den samme behandlingen skal påføres gjerningsmennene, klarer du ikke å lese? Den tanken har faktisk streifet meg og når jeg ser på slike filmer. Hva er forresten så morsomt med det? Har mennesker plutselig rett til og skade andre dyr MED følelser mer enn de dyrene har rett til og skade mennesket ? Hvorfor tror du vi mennesker har den rettigheten? Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg mener ikke det er riktig, men det er fullstendig faens tåpelig å skrive noe så ironisk som "faen az, de beistene skulle faen meg smakt samme medisin" i affekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg mener ikke det er riktig, men det er fullstendig faens tåpelig å skrive noe så ironisk som "faen az, de beistene skulle faen meg smakt samme medisin" i affekt. Skjønner. Er igrunn litt enig, hva er vitsen i og skrive det ? Begynne med opprør osv, hjelper jo ikke i det hele tatt. Om de vil flå dyra, så gjør de det uansett. Lenke til kommentar
missilecatcher Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Poenget er vel at mennesker har opphøyd seg selv til "over-skapninger" og ser på naturen som noe vi kan utnytte for å få det bedre selv. Hvem har bestemt at et menneskeliv er mer verdt enn et dyrs? Jo: oss! Og hva gir oss retten til det? Nok en gang: oss! Dyrene får bare være stille og finne seg i å bli skutt og avlet opp for at vi skal utnytte de. De minste vi kan gjøre er å behandle de med respekt... Lenke til kommentar
Psych Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg mener ikke det er riktig, men det er fullstendig faens tåpelig å skrive noe så ironisk som "faen az, de beistene skulle faen meg smakt samme medisin" i affekt. Hvorfor det? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Dette er naturlig, ettersom menneskene har ettablert seg høyt på næringskjeden. Selvfølgelig er vi ikke mer verdt enn andre dyr, men vi har rett til å leve. Den retten bruker også andre rovdyr verden over. Har noen dyrevernsforkjempere fortalt geparden at den ikke skal jage gaseller eller ulven at den ikke må spise sauer? Mat er mangelvare og det er bedre at hamburgere masseproduseres enn at vi skal kle oss i huleboerklærne og jage reinsdyr med spyd. Da vil det etterhvert bli færre av dem og de vil bli utryddet. Dette er en rask og effektiv måte å forskyne menneskene med mat, selv om noen andre oppavlede dyr, som aldri hadde levd ellers, må dø for at vi skal kunne leve. Lenke til kommentar
Psych Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Dette er naturlig, ettersom menneskene har ettablert seg høyt på næringskjeden. Selvfølgelig er vi ikke mer verdt enn andre dyr, men vi har rett til å leve. Den retten bruker også andre rovdyr verden over. Har noen dyrevernsforkjempere fortalt geparden at den ikke skal jage gaseller eller ulven at den ikke må spise sauer?Mat er mangelvare og det er bedre at hamburgere masseproduseres enn at vi skal kle oss i huleboerklærne og jage reinsdyr med spyd. Da vil det etterhvert bli færre av dem og de vil bli utryddet. Dette er en rask og effektiv måte å forskyne menneskene med mat, selv om noen andre oppavlede dyr, som aldri hadde levd ellers, må dø for at vi skal kunne leve. Er forøvrig enig i det, men det er lidelsen noen av disse dyrene må gå gjennom som jeg mener er unødvendig. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Dette er en rask og effektiv måte å forskyne menneskene med mat, selv om noen andre oppavlede dyr, som aldri hadde levd ellers, må dø for at vi skal kunne leve. Så vi må drive med systematisk tortur av dyr for at menneskeheten skal overleve? Dette virker søkt og et bevis for manglende argumentasjon. Endret 13. november 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Tortur er unødvendig, men dette er noe som har vært praktisert lenge av fagfolk som vet hvordan de skal utnytte dyrene på best mulig måte. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Ja her lyser det profesjonalitet lang vei. Beklager, men du aner virkelig ikke hva du snakker om her. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 De fire bildene der er representative for hele industrien eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå