Gå til innhold

Har bestillt Pentium Dual-core


Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=23226

 

Slik ser den ut:

 

ABIT AW8-MAX

Corsair XMS2 TWINX PRO DDR2-675 1024 MB (2x512)

Hiper HPU-4B580

Intel Pentium D 830

PowerColor Radeon X800 GT 256 MB

Thermaltake Xaser Tsunami VA3000BNA

Western Digital Caviar SE16 250 GB

 

Er det noe som er helt driti ut? Har bestillt den nettopp... setter stor pris på om noen kan gi meg en tommel opp! (evt. slakte det helt, så jeg kan avbestille fort som f...)

 

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har spurt om forskjellige ting her før, og har egentlig funnet ut hva slags pc jeg skal ha. denne gangen var jeg mer ute etter kommentarer av typen: "NEI, DEN RAMMEN KAN IKKE BRUKEST TIL DET HK" eller noe lignende.

 

trenger ikke anbefalinger om at jeg heller bør velge AMD. pcen skal ikke brukes spesiellt mye til gaming, så lenge den takler de nye spillene som kommer. trenger ikke å kjøre max innstillinger.

 

multi-tasking er første pri. ellers kan det nevnes at det mest krevende maskinen skal få prøve seg på er lett lydproduksjon.

 

takk for alle tilbakemeldinger så langt!

Lenke til kommentar

Kan si at det akkurat er lansert en 65nm utgave av Pentium D serien..

Pentium D 930 er den "samme" prosessoeren som du har bestilt..

 

Bare at den er litt kjørligere og har til sammen 4mb l2 cache og ikke minst overklokker de LAAAANGT bedre... en 930 kan myligens nå 4.5++ghz med ok kjøling og en god strømforsyning... mens en 830 karnsje når 3.8-4 max..

 

Nå driver vel sikkert ikke du med overklokking?? men men prisen på den gammle 830 og den nye 930 burde være ca det samme... så jeg ville nok valgt 930 samma om den kostet 200 mer...

 

Edit: sleng på en slik... verdt hver eneste øre...

https://prisguiden.no/product.php?product_id=34356

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
har spurt om forskjellige ting her før, og har egentlig funnet ut hva slags pc jeg skal ha. denne gangen var jeg mer ute etter kommentarer av typen: "NEI, DEN RAMMEN KAN IKKE BRUKEST TIL DET HK" eller noe lignende.

 

trenger ikke anbefalinger om at jeg heller bør velge AMD. pcen skal ikke brukes spesiellt mye til gaming, så lenge den takler de nye spillene som kommer. trenger ikke å kjøre max innstillinger.

 

multi-tasking er første pri. ellers kan det nevnes at det mest krevende maskinen skal få prøve seg på er lett lydproduksjon.

 

takk for alle tilbakemeldinger så langt!

5476776[/snapback]

Ja da er den vel grei. AMD til spill, INTEL til alt annet er det ikke :)

Lenke til kommentar

Nå driver vel sikkert ikke du med overklokking?? men men prisen på den gammle 830 og den nye 930 burde være ca det samme... så jeg ville nok valgt 930 samma om den kostet 200 mer...

 

 

Tusen takk for tipset! Systemet skal nok overklokkes, så fort jeg får råd til vannkjøling. Hvis ikke jeg skulle overklokke hadde jeg nok ikke kjøpt HK til 2000,- og så dyr RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...