leffx Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Mottok kortet mitt fra i går fra Mamnoz.no. Julaften kunne starte... Grunnen til at jeg anskaffet nytt var fordi jeg syntes mitt "gamle" kort, et Gainward GF3 ti 200 gjorde at FPS spill som SOF 2 hakket litt under høy oppløsning med høye innstillinger, og jeg HATER hakking... Ihverfall, jeg satt i kortet etter alle kunstens regler og startet maskinen. Jeg bruker Windows XP pro(og har ikke installert Servicepack 1) Det er ikke lenge siden jeg reinstallerte, så den er ganske ren. Rivatuner og Experttool fra Gainward lå på maskinen da jeg startet opp(fra det forrige kortet) Driver 29.42 lå inne fra før. (er det disse som lurer inne i registeret og lager hakking?) Jeg avinstallerte Expert tool og prøvde kortet. Det fungerte glimrende! Jeg hadde imidlertid problemer med å finne ut av klokkefrekvensen på kortet. Jeg så på Rivatuner under systemtweaks på driveren. Der stod det at det kjørte på 250/550 mhz, men dette var effektivt. Så under stod det ca halvparten av disse verdiene. Men da jeg sjekket på "sammendragslisten" på Rivatuner stod det at at den kjørte på en mye lavere frekvens. Etter dette satte jeg inn Softwaren fra POV. Planen var å installere noe som skulle gjøre at man kunne stille klokke og minnefrekvenser under display/properties i Windows. Det kalles vel additional properties. Dette stod jo beskrevet i instruksjonsboka. Jeg trykket på W2000/XP, men da satte driverinstallering i gang! Det var ikke dette som var planen, jeg ville bare ha litt tweaks fra POV. Jeg fikk melding om at driveren var der var eldre. Jeg avbrøt dette, men jeg tror noe "rusk" må ha lagt seg inn, for etter dette begynte spill å hakke... Prøvde rollback driver, men uten hell. Jeg lurer derfor på om noen kloke sjeler her på forumet kan svare meg på følgende spørsmål: 1)Kan det at jeg har to stk rambrikker av ulik produsent gjøre at spill ikke kjører optimalt? Det er aldri feilmelding på rammen under oppstart. 2) Er det noen som har dette kortet som har noen gode tips om innstillinger, eller skal alt bare stå på default? 3)Finnes det noen der ute som vet om det finnes en "Detonatorkiller" til XP som fjerner hele detonatordriveren? (Så slipper jeg å bruke ghost/reinstallere for hver gang) 4)Er det slik at Rivatuner overstyrer settingene i Windows under Display/settings på kortet? Hvis man gjør en innstilling i Riva tuner forandrer jo ikke dette seg i windows-vica versa. Hva er det som gjelder? 5)Er det noen som vet hvordan jeg helt sikkert kan finne ut av hvor fort kortet mitt kjører? Er det andre tools som er bedre enn Riva, feks NVMAX? 6)Har lest at mange har problemer med 40.41, men er det noen som er fornøyde med 30.82? Den er jo WHQL sertifisert i alle fall. Det er vel på tide å reinstallere Xp, lage en ghost før driverinstallering og prøve seg litt frem? Tips mottas med stor takk! _________________ ECS Elitegroup K7S5A AMD XP 1800+(Zalman 6000 AlCu cooler) 2x256 mb ddram POV GF4 ti 4200 128 DDR [ Denne Melding var redigert av: leffx på 2002-09-12 17:23 ] Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: 1)Kan det at jeg har to stk rambrikker av ulik produsent gjøre at spill ikke kjører optimalt? Det er aldri feilmelding på rammen under oppstart. 2) Er det noen som har dette kortet som har noen gode tips om innstillinger, eller skal alt bare stå på default? 3)Finnes det noen der ute som vet om det finnes en "Detonatorkiller" til XP som fjerner hele detonatordriveren? (Så slipper jeg å bruke ghost/reinstallere for hver gang) 4)Er det slik at Rivatuner overstyrer settingene i Windows under Display/settings på kortet? Hvis man gjør en innstilling i Riva tuner forandrer jo ikke dette seg i windows-vica versa. Hva er det som gjelder? 5)Er det noen som vet hvordan jeg helt sikkert kan finne ut av hvor fort kortet mitt kjører? Er det andre tools som er bedre enn Riva, feks NVMAX? 6)Har lest at mange har problemer med 40.41, men er det noen som er fornøyde med 30.82? Den er jo WHQL sertifisert i alle fall. 1: nei det skal ikke ha noe å si hva slags merke du har på ram'en, bare de kjører på lik hastighet. 2: standar instillingene er som regel greie de.. :smile: 3: nei, ikke til WinXP. når du skal fjerne ALT ifra detonator-driveren velger du "add/remove hardware" i kontrollpanel (tror jeg, er slik i win2k), deretter er det bare å avinstallere det du vil av hardware. 4: dette har jeg desverre ikke peiling på... 5: NVmax er nok det aller beste til ett GeForce kort ja. 6: du får ikke problemer med det 40 driveren om du AVINSTALLERER den gamle driveren først... :smile: håper noe av dette kunne hjelpe deg litt... :smile: Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå