Janti3000 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har et Asus A8n-sli Deluxe. Litt historie Kjøpte meg pc, til store min forbausese så bråkte maskinen nesten like mye som gamle pcen, dette var ikke bra tenkte jeg. Så jeg tenkte jeg skulle eleminere all plagsom lyd. "Aha" tenkte jeg, det må være skjermkortviften. Og vekk var den. Lyden ble ikke fulgt så plagsom, men det var forsatt noe som plagte meg. Stoppet chipsetviften med fingen, og stillheten traff meg. Ønsker og bytte ut den bråkete chipsetviften, men slik som eg har forstått så er det dårlig med plass under min Artic cooling 5nv silencer. Er det noen som er i samme posisjon som meg men som har fikset det lydproblemet? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 er det dette kortet her ja ? kan du ikke bare sette skjermkortet i det andre pci-e sporet? og sette på en passiv zalman? eller må du bruke et spesiellt pci-e spor? Lenke til kommentar
Janti3000 Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 hmm, ja. Eg tar å tester om det funker i det andre sporet jeg Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 hmm, ja. Eg tar å tester om det funker i det andre sporet jeg 5481144[/snapback] funker det? Lenke til kommentar
Janti3000 Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Ja det funket fint, men som du ser så står chipsetviften på skrå, ikke slik som den gamle som stod vannrett. Kan jeg forsatt kjøpe zalman? Den må vell ikke stå på skrå? Den må stå vannrett, ellers vil den ikke passe: Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Du skal bruke øverste pci-e sporet ikke nederste, dette står garantert i manualen din også... Du kan alltids kjøpe en chipset-kjøler med vifte som er stillere, eller f.eks en zalman-kjøler og kappe noen av pinnene litt.. Lenke til kommentar
Janti3000 Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Hmm, det er nokk sikkert derfor det lyset lyser rødt, men alt ser ut til å fungere normalt altså. Har fulgt med på temp og det hele, ingen merkbar forskjell endå! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 da må du høre på han over jeg hadde akkurat samme problemet, jeg skrudde rett og slett av vifta og plast dekselet. lot kjøle ribbene sitte igjenn og satte ei 8 cm vifte på kjøle ribbene. ba ble det stillere, like kaldt og jeg fik plass til zalman kjøler Lenke til kommentar
Janti3000 Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Hmm, bilde? Har ikke merket noe problemer, fikk ca samme resultat i 3dmark06 også. Hva kan gå galt? Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 på supportforumet til asus er det en del info om dette problemet, bla en link som forklarer detaljert hvordan du monterer en passiv zalman-kjøler, inkl. kapping av pinner. merk deg bare at dette blåser garantien. Lenke til kommentar
Janti3000 Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Oki, takk. Skal se på dette. Takler ikke den støyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå