Gå til innhold

Bilder fra en skitur i dag

Anbefalte innlegg

I dag gjorde jeg noe veldig sjeldent. Jeg gikk på ski!

Grunnen til at jeg gikk på ski var jo selvsagt å få tatt en god del bilder.

Det var jo som sagt greit nok i starten, og fikk jo utløst kamera et par ganger, men derimot når kamera fryser helt fast, og det var klin umulig å bruke det, havnet det fort i sekken, og ble ikke tatt opp før jeg kom hjem. Irriterende nok, så ble det fort veldig kjedelig uten kamera, i allefall når du fant spennende motiver hele tiden (bokstavelig talt!).

Men jeg legger nå ut to bilder som jeg synes ble ganske greie.

Koslig vis noen hadde noen meninger med bildene :)

Landskap13.jpg

Landskap14.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herlig bilde (nr 1)  :thumbup:

Hvor er det tatt?

5476845[/snapback]

Takker for det :D

Bildet er tatt i Budalen på Geilo!

EDIT: Teletubbies? Hvorfor minner det om teletubbies? :ermm:

5476885[/snapback]

Lurer jeg på også egentlig...Har ikke sett så mye på det, men har en anelse om hva det handler om fordet, men det har ingenting med snø å gjøre såvidt jeg vet..

Lenke til kommentar
Herlig bilde (nr 1)  :thumbup:

Hvor er det tatt?

5476845[/snapback]

Teletubbies? Hvorfor minner det om teletubbies? :ermm:

5476885[/snapback]

Tror det har med stemningen og magien i bildet, da solen kommer opp mellom "åsene" :) Endret av jh_
Lenke til kommentar

På det første bildet har du fint lys, og får dette korrekt gjengitt i bildet bra.

Savner litt mer utsnitt til høyre da solstrålene fra sola blir borte i høyre kant.

Kanskje dette motivet ville egne seg med sola mer sentral i komposisjonen, og at vi fikk med mer av det flotte lysspillet i landskapet.

På bildet nr.2 savner jeg mer av landskapet en er i, det er også et interessant lys i dette bildet men det kommer ikke veldig godt fram. Et vanskelig motiv hvor jeg kanskje ville hatt med mer av terrenget og mindre av himmelen.

Lenke til kommentar

Vil ikke være frekk eller noe, men jeg likte ikke bildene i det hele tatt. Det nederste var veldig kjedelig. Intetsigende. Det øverste hadde litt bedre blikkfang feeling, men selve bildet er jo dørgende kjedelig. Syns du skal vært litt utradisjonell når du tar bilder. Prøv deg med vinkler, mennesker og mer action i bildene.

Det som var positivt med det øverste bildet er solen, skyggende og flott skarphet.

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
Vil ikke være frekk eller noe, men jeg likte ikke bildene i det hele tatt. Det nederste var veldig kjedelig. Intetsigende. Det øverste hadde litt bedre blikkfang feeling, men selve bildet er jo dørgende kjedelig. Syns du skal vært litt utradisjonell når du tar bilder. Prøv deg med vinkler, mennesker og mer action i bildene.

Det som var positivt med det øverste bildet er solen, skyggende og flott skarphet.

5478068[/snapback]

Jeg tar det ikke frekt at noen ikke liker bildene mine :)

Ja, jeg burde nok prøve å være utradisjonell når jeg skal ta flere bilder, men det er igrunn ganske vanskelig. Jeg finner ikke helt motiv på den måten. Men jeg skal prøve så godt jeg kan.

Tips: Hold optikken ren. 3-4 flekker kan sees ganske tydelig på himmelen i bildet øverst.(Ja, har sjekket, og nei, de er ikke på skjermen min.)

Ja, jeg merket det jeg også under bildebehandlingen. Klonet vekk en flekk, men nå som du sier det, legger jeg merke til flere, desverre.

Off-topic: Har en microfiber klut som jeg har kjøpt på en fotobutikk til rensing av linser, men jeg er usikker på om jeg skal bruke litt vann? Hittil har jeg bare tørket over :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...