Gå til innhold

En del spørsmål om linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ubuntu er en ganske bra Linux-distro og installerer nesten alt du trenger av programmer under installasjonen...

 

Når det gjelder spilling så er det værre, fikk intrykk av at du liker 1st person shooters så jeg kan jo nevne at UT, Doom, Quake og Americas Army seriene kommer til Linux.

 

Her er forrsten en alfabetisk liste over spill som Cedega støtter:

http://transgaming.org/gamesdb/

men trordu må betale en liten sum på $5 i måneden hvis du vil bruke cedega...

Lenke til kommentar

Cedega er først og fremst til spill, Crossover Office er til "kontor" programmer...

disse to krever nok ikke så mye kunnskaper av brukeren som wine tror jeg, har sett personer som har laget lange tutorials om hvordan de har fått et spill/program til å fungere under wine... så hvis det er til spilling så er nok Cedega det beste alternativet.

 

Jeg har aldri "emulert" noe som helst så jeg burde være forsiktig med å uttale meg... gidder ikke å støtte spill/programvare produsenten eller pese med å få spill til å fungere i Linux bare fordi produsenten ikke gidder å porte spillet til Linux.

Lenke til kommentar

Den vanlige officeklonen for Linux (og andre UNIX-lignende OS) er Openoffice. Jeg kjører den selv, er fornøyd.

Skal du drive med tung, seriøs dokumentasjon, er LaTeX og DocBook utmerkede løsninger. LaTeX og TeX er dønn stabile, det er ikke mange som gir pengepremie for å finne bugs i originalkoden...

Trenger du en Visio-klone, er Kivio ganske bra. Det finnes mange diagram- og illustrasjonspakker tilgjengelig.

 

Alt dette er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...