Skrollan Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hei Jeg hadde tenkt og instalere linux som opperativsystem på pcen min og lurer på: Hvor laster jeg ned linux? trenger jeg noe annet en linux? finnes det noe "office" for linux? hva trenger jeg for og spille CS 1.6, HL2, BF2 og Call of duty2? takker for alle svar skrollan Lenke til kommentar
smh Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du kan laste ned Ubuntu. http://www.ubuntu.com/ Denne inneholder Operativsystem, office pakke og ein god del andre ting. Når det gjelder spela dine så aner eg ikkje. Spiller ikkje sjølv Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Feilpostet, flyttes derfor til rett kategori. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du burde prøve OpenOffice - du kommer til å like den, i alle fall om du skriver mye Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Når det gjelder spela så vil iallfall CS 1.6 fungere. Er usikker på BF2. Men GNU/Linux er ikkje noko spille operativsystem, desverre =\ Endret 22. januar 2006 av rEaliTY Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Om du har planer om å spille mye, hold deg til Windows du Det har seg nemlig slik at svært få spillprodusenter har laget spill med god støtte for GNU/Linux. Likevel er det mulig å spille enkelte spill ved bruk av Cedega. Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 jeg har ikke råd tl å kjøpe meg windows skjønner dere... Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Ubuntu er en ganske bra Linux-distro og installerer nesten alt du trenger av programmer under installasjonen... Når det gjelder spilling så er det værre, fikk intrykk av at du liker 1st person shooters så jeg kan jo nevne at UT, Doom, Quake og Americas Army seriene kommer til Linux. Her er forrsten en alfabetisk liste over spill som Cedega støtter: http://transgaming.org/gamesdb/ men trordu må betale en liten sum på $5 i måneden hvis du vil bruke cedega... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det finnes jo også eit gratis alternativ som heite Wine www.winehq.com Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Cedega CVS er gratis, men kanskje noe verre å installere. Google har vel svaret. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Diverse GNU verktøy er jo kjekt å ha, ellars så får man jo ikkje brukt kjernel til så mykje..... -/-< Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Velg en av de ti store distribusjonene. Jeg bruker Fedora. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Cedega CVS er gratis, men kanskje noe verre å installere. Google har vel svaret. 5479618[/snapback] Kva som er best av Wine og Cedega CVS da? Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Cedega er først og fremst til spill, Crossover Office er til "kontor" programmer... disse to krever nok ikke så mye kunnskaper av brukeren som wine tror jeg, har sett personer som har laget lange tutorials om hvordan de har fått et spill/program til å fungere under wine... så hvis det er til spilling så er nok Cedega det beste alternativet. Jeg har aldri "emulert" noe som helst så jeg burde være forsiktig med å uttale meg... gidder ikke å støtte spill/programvare produsenten eller pese med å få spill til å fungere i Linux bare fordi produsenten ikke gidder å porte spillet til Linux. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Merk at både Cedega og Crossover er bassert på Wine. Men om du skal spille, bruk Cedega. Ellers: om du primært bruker pc'n til spill, så er windows tingen. Desverre. Ennå bedre er kansje en konsoll? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Den vanlige officeklonen for Linux (og andre UNIX-lignende OS) er Openoffice. Jeg kjører den selv, er fornøyd. Skal du drive med tung, seriøs dokumentasjon, er LaTeX og DocBook utmerkede løsninger. LaTeX og TeX er dønn stabile, det er ikke mange som gir pengepremie for å finne bugs i originalkoden... Trenger du en Visio-klone, er Kivio ganske bra. Det finnes mange diagram- og illustrasjonspakker tilgjengelig. Alt dette er gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå