Gå til innhold

Windows starter opp...

Anbefalte innlegg

Når jeg starter maskinen, så når den kommer til den blå skjermen med windows logoen og teksten "Windows starter opp," rett før brukerkontoene kommer opp. Så henger den seg der. Normalt (før) får jeg det bilde i et sekund, men nå kan det gå minutter. Jeg har aldri hatt tid til å sitte så lenge og se om den kommer, så jeg har bare restartet den ved å trykke reset knappen på maskinen etter et par min. Hva et det som gjør at den henge seg der med oppstarten. Det skjer kun når den har hvert avslått, ikke bare restartet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nesten umulig å si hva problemet ditt skyldes, det kan være så mange ting, både hardware -og programvare/Windows-relaterte. For eksempel kan det ha med mailkontoer å gjøre, fordi den skal vise uleste mail på innloggingsskjermen, det kan være noe i veien med en eller flere av brukerkontoene, det kan være nettverksrelatert, osv, osv... Du gir for lite opplysninger til at det går an å konkludere med noe endelig. Du har jo ikke en gang sagt hvilken Windowsversjon det er snakk om...

Det du kunne prøve er å bruke systemgjenoppretting og gå tilbake til en dato FØR dette problemet oppsto, da går jeg ut fra at det er XP du har...

Lenke til kommentar

Mulig maskinvarefeil... Om du er erfaren nok, så ta ut all maskinvare som ikke er nødvendig for å starte opp maskinen. Om ting fungerer da, kan di sette inn en og en maskinvare for hver oppstart til du finner problemet.

Det kan også være ram'en så prøv å ta ut en brikke. Og bytt mellom de.

Lenke til kommentar

Da kan det være en profilfeil eller at en skadet sektor på harddisken inneholder profilinformasjon.

Men kan også være et program som du nevner. Blir litt vanskelig å gjøre noe siden du ikke kommer inn på brukeren. Men du kan prøve å kjøre en scan for virus/spyware i fra sikkerhetsmodus og se om du finner noe.

Prøv å kjør et par runder med scandisk, kanskje det går etter noen sjekker. Selv om du har prøvd en gang før.

Lenke til kommentar

Jeg kan prøve igjen, når jeg får tid... . Jeg kjørte scan disk med at den skulle reparer skadede sektorer, da jeg kjørte den. Er det noen som vet hvor jeg kan se en logg over hva som ble gjort. Jeg fikk ikke sett på den som ble vist rett etter at den var ferdig.

Hva er forresten en sektor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...