Gå til innhold

Er det dette jeg er ute etter? Acer-maskin, 10 000

zZzZz

Anbefalte innlegg

Da skal familien gå til kjøp av bærbar maskin. Det heteste alternativet er denne Acer-maskina fra PS Data.

Maskina vil bli brukt til mye forskjellig. Selvsagt ting som skriving, regneark, msn osv. Men jeg selv driver mye på med musikk, og vil nok bruke den til mye slikt også (vil naturlig nok kjøpe skikkelig lydkort til den i såfall).

Jeg har tenkt en stund på mac. Har sett på 12" PowerBook (med ekstra minne), men den er i utgangspunktet 5000 kr over makspris. Hvordan er ytelsesforskjell på den største iBook-en (med 1 GB minne) og Acer-maskina? Hva er mest for pengene?

Det jeg frykter ved kjøp av Mac er hvis vi en gang skal spille noe. Ingen av oss barna har det store hjertet for spill, men noen ganger (les: 2 ganger i året), når vi f.eks. får besøk, spiller vi litt over nettverk (med de to PC-ene vi allerede har). Da hadde det for all del vært greit å ha en ekstra bærbar, men det er kanskje mye å ofre bare for de få gangene vi spiller.

Forøvrig, hvordan fungerer nettverk mellom Mac og PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med den pcen kan spill bare glemmes. Skjermkortet duger ikke til spilling.

Se på denne: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7995 kr spesifikasjoner her. Denne har et brukbart skjermkort, 3,5 timer batteritid og er langt billigere.

5477683[/snapback]

Som jeg skrev i den første posten, spill er en svært lite viktig del av det denne maskinen kommer til å brukes til. Men det er derfor jeg fortsatt holder en knapp på Acer-en, for da har vi ikke ekskludert spillemuligheten.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...